nedelja, 19. oktober 2014

Potencialni prispevek teorije uokvirjanja k odnosom z javnostmi: Strokovnjaki za odnose z javnostmi kot doktorji uokvirjanja?

Teorija uokvirjanja se je kot eden najprimernejših pristopov za proučevanje in razumevanje procesov, vplivov in posledic družbenega komuniciranja ter strukture interakcij med družbenimi akterji nedavno začela uveljavljati tudi na področju odnosov z javnostmi. Proces uokvirjanja, ki v osnovi vsebuje tako vključevanje in izključevanje, kot tudi poudarjanje določenih vidikov družbene realnosti, s pomočjo katerih je dogodkom prej dan določen dominanten/primaren pomen kot katerikoli drugi, namreč leži v samem središču odnosov z javnostmi. Pri tem naj bi strokovnjaki za odnose z javnostmi delovali kot doktorji uokvirjanja, ki z namenom doseganja različnih ciljev v komunikacijskih strategijah postavljajo okvirje, znotraj katerih opredelijo probleme, izpostavijo vzroke, podajo vrednostne sodbe in umestijo kompleksne, abstraktne, včasih tudi nepovezane ter razdrobljene informacije v razumljiv situacijski in kulturni kontekst, ter s tem (implicitno) predlagajo, kako naj javnosti ovrednotijo informacije, razumejo pomene in na podlagi njih tudi delujejo. Proces vzpostavljanja okvirjev odnosov z javnostmi, uokvirjevalskih pogajanj znotraj odnosov in njihovega vplivanja na oblikovanje medijskih in družbenih pomenov bo predavateljica prikazala s pomočjo primerov iz političnega in energetskega sektorja. Pri tem se pomen teorije uokvirjanja za prihodnost odnosov z javnostmi kaže predvsem v preseganju njihovega funkcionalističnega pojmovanja z vidika strateško-menedžerske učinkovitosti, saj analiza uokvirjanja s proučevanjem globljih ravni diskurza nudi potencialno bogat pristop k ovrednotenju vpliva in vloge odnosov z javnostmi v širšem procesu konstrukcije družbene realnosti.


***


Dr. Alenka Jelen je predavateljica odnosov z javnostmi na University of Stirling na Škotskem, kjer predava teorijo odnosov z javnostmi, javne zadeve in metode družboslovnega raziskovanja ter je direktorica skupnega programa MSc Strategic Communication and Public Relations, ki se izvaja s špansko Universitat Pompeu Fabra. V svojih raziskavah se osredotoča na politične odnose z javnostmi, zlasti na odnose in procese vplivanja med politiko in mediji, ter kvalitativne metode raziskovanja, zlasti intervjuje in analizo uokvirjanja. Trenutno je tudi generalna sekretarka European Communication Research and Education Association (ECREA). Alenka je po magistrskem študiju na Nizozemskem in v Veliki Britaniji doktorirala na Univerzi v Ljubljani leta 2012. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar