sreda, 22. oktober 2014

Kako narediti nekaj neprijetnega pravilno?

Po štirih letih vodenja marketinga in odnosov z javnostmi in dobrem letu vodenja kadrovskega področja,  sem leta 2011 prvič vodila projekt zmanjševanja števila zaposlenih v banki Sparkasse. Leta 2013 ponovno. 

Spisati postopke ob odpuščanjih ter zaželeti srečo je bilo težko že prvič.  Leta 2013 ni bilo nič lažje. Za vodilne delavce, ki so izvedli individualne pogovore z zaposlenini kakor tudi zame, je bilo osebno, neprijetno in naporno. 

Največji izziv je konstruktiven odziv na stresno situacijo
Ker sem bila v tem času tako vodja marketinga in odnosov z javnostmi kakor tudi kadrovskega področja je bil to zame velik izziv in področje katerega sem poznala le iz komunikacijske plati. Moj cilji so bili: 
  • zagotoviti odkrite in iskrene informacije o nastali situaciji oz. odločitvi za zmanjšanje števila zaposlenih, 
  • doseči razumevanje s strani medijev za trud banke Sparkasse za čim manj bolečo razrešitev problematike; 
  • upoštevati in pravilno izpeljati vse pravne postopke; 
  • razumeti in nasloviti čustvene reakcije ter počutje sodelavcev ob takšnih situacijah in po tem; 

Na prvem mestu so zaposleni
V obeh letih smo tako v HR kot PR oddelku pripravili korake za transparentno, pošteno, pro-aktivno in etično izvedbo tega projekta. Na prvo mesto smo postavili zaposlene, ki so bili odpuščeni ter zaposlene, ki so ostali z nami.  Upoštevala sem napotke izvedenih praks na tem področju in uporabila znanje, ki sem ga kot študentka v oddelku odnosov z javnostmi Tobačne Ljubljane pridobila pri zaprtju proizvodnje in odpuščanju delavcev. Poskrbeli smo za učinkovito komunikacijo z zaposlenimi ter transparentno komunikacijo z  mediji. Mediji so v obeh primerih povzemali le naše sporočilo za javnost, kar je ohranilo visok ugled banke Sparkasse v Sloveniji in  ni zamajalo podobe banke. Obenem smo z ožjim menedžmentom izvedli delavnico na temo ravnanja v stresni situaciji in se odkrito pogovorili o zaupanju ter zavzetosti v banki z namenom razumevanje počutja sodelavcev in zavzetosti.

Prihodnost je v KOKI

Kar sem se naučila v obeh letih odpuščanj, da ni »slabega« ali »dobrega« načina za takšno novico. Ponavadi je zelo težko. Da pa priprava, proaktivna in odkrita komunikacija ter razumevanje človeka kot celote pripomore pri ohranjanju zaupanja v organizacijo. Prav iz razloga zaupanja menim, da bomo PR-ovci v prihodnje ne le tesno sodelovali z HR strokovnjaki ampak  se začeli tudi izobraževati v tej smeri. Zato pozdravljam strokovno partnerstvo Slovenskega društva za odnose z javnostmi in Slovenske kadrovske zveza, ki je bilo  sklenjeno na lanskoletnem SKOJ-u in se je oblikovalo v delovno skupino z imenom KOKA (KOmunikator in KAdrovik). Končno!


***


Nejka Grabnar je vodja marketinga in odnosov z javnostmi v Banki Sparkasse d.d.  Kariero je pričela v tobačni industriji in nadaljevala v IT branži. V banki Sparkasse je bila poleg vodenja marketinga in odnosov z javnostmi štiri leta pristojna tudi za kadrovsko področje.  V tem času je banka zgradila imidž udobne banke, prešla skozi nekaj reorganizacij ter se soočila z gospodarsko krizo.  Izkušnje na področju komuniciranja in človeških virov so na prvo mesto njenega zanimanja postavile interno komuniciranje  ter marketinške strategije. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar