četrtek, 23. oktober 2014

Korporativne online vsebine – kaj bomo zapustili našim zanamcem?

Od jamskih poslikav, klesanja v kamen, žganja v glinene ploščice, prek knjig, mikrofilmov, magnetofonskih trakov, ... se človek trudi, da bi svoje misli, ideje, občutke, pogled na svet, zgodovinsko resnico, ohranil zanamcem. Kaj pa je z našimi izdelki? Ali si vsako vabilo na novinarsko konferenco, izjavno za medije, sporočilo za javnost, odgovor na novinarsko vprašanje, demanti, zasluži trajen spomin? Ga znamo in želimo pravilno shraniti? Za koliko časa? Kam? Še več dilem nam odpirajo elektronski mediji in družbena omrežja. Kako, kam in za koliko časa shraniti spletno stran? Ali shraniti vsako njeno različico? Kaj je z blogi, FB, tviti, ...? Tvitajo že skoraj vsi: od papeža do Obame, predsedniki uprav, politiki, zaporniki, ... Nekateri redko in preudarno, drugi pogosto in ... Ali v PR stroki že imamo odgovore na ta vprašanja? Kaj o tem pravijo arhivisti? Kako to izvajamo v praksi? Ali smo morda že zdaj zapravili pomembne informacije, objave. Osiromašili zgodovinski spomin. To so le nekatera vprašanja, na katere bomo skušali poiskati odgovore.

***
Udeleženci okrogle mize:

Karmen Uglešić je še vedno novinarka po duši, v PR pa dela že več kot 20 let. Od leta 2008 je vodja Službe za odnose z javnostmi Državnega zbora. V isti instituciji je kot svetovalka za odnose z javnostmi delala tudi od leta 1996 do 2004. Vmes je bila vodja Službe za odnose z javnostmi na Ministrstvu za javno upravo. Kot svetovalka je delala v PR agencijah, bila direktorica zavoda Sodobni izzivi, na začetku kariere pa novinarka na RTV Slovenija, STA in nekaterih časopisih. Leta 2013 je bila predsednica žirije za podelitev nagrade Prizma, nekajkrat pa tudi članica žirije. Redno predava, sodeluje na okroglih mizah, ...
Aljaž Pengov Bitenc, splošni nebodigatreba in zakotni pisun. Podnevi že dvanajst let ureja Radio KAOS, ponoči piše kolumne za Nedelo in blog Sleeping With Pengovsky (pengovsky.com). Od nedavna z blogerskimi zapisi utruja tudi na spletni strani časnika Delo. Nesrečnikom, ki mu sledijo na Twitterju veselo spama časovnico in se tudi sicer praska tam, kjer ga ne srbi. Davno tega je na FDV diplomiral iz politologije, posledično na družbenih omrežjih v praksi prikazuje posledice Dunning-Krugerjevega efekta. Verjame v tisto vejo marksizma, ki jo predstavljajo bratje Marx, zato se nikoli ne bi včlanil v politično stranko, ki bi ga imela za člana.

Jaka Repanšek (jaka.repansek@republis.si) je ustanovitelj svetovalne družbe RePublis, ki nudi podporo poslovanju oglaševalskim, medijskim, internetnim in tehnološkim podjetjem v Sloveniji in tujini. Po izobrazbi je univerzitetni diplomirani pravnik (Ljubljana), z zaključenim specialističnim študijem evropskega prava (Cambridge) in mednarodnim študijem MBA (Cimba/KU). Repanšek je avtor številnih strokovnih člankov, soavtor knjige Medijsko pravo (Planet GV) in poglavja o avtorski pravici v publikaciji Dobra praksa (SOZ). Je redni predavatelj na visokošolskem študiju fotografije (VIST) in na Fakulteti za informacijske študije v Novem mestu ter je član številnih domačih in mednarodnih strokovnih združenj.
Janko Klasinc je zaposlen v Narodni in univerzitetni knjižnici kot vodja Službe za razvoj in upravljanje digitalne knjižnice. Od leta 2008 deluje na področju zbiranja in arhiviranja obveznega izvoda spletnih publikacij, ki jih NUK pridobiva v skladu z Zakonom o obveznem izvodu publikacij. Sem sodijo tudi spletna mesta, ki jih knjižnica pridobiva z avtomatiziranimi postopki. Od leta 2008 v NUK vodi in izvaja arhiviranje spletnih mest ter družabnih omrežij, sodeluje pri gradnji in razvoju spletnega arhiva NUK ter v sklopu mednarodnega konzorcija za ohranjanje svetovnega spleta (IIPC - International Internet Preservation Consortium) sodeluje s sorodnimi ustanovami v tujini.

Ni komentarjev:

Objavite komentar