Glavni urednik zadnji
dve leti najboljše slovenske interne revije Obzornik Zavarovalnice Triglav
odkriva recept za učinkovito interno revijo. Kar 96 % zaposlenih v
Zavarovalnici Triglav namreč prebira Obzornik. Polovica jih prebere vse
številke revije, petina vsako izdajo bere več kot uro. In več kot 25 odstotkov
zaposlenih v Obzorniku ne bi spremenila ničesar.
To
so rezultati zadnje interne raziskave, v kateri smo preverjali
branost, všečnost in zadovoljstvo z vsebino ter pripravljenost za sodelovanje
pri ustvarjanju interne revije Zavarovalnice Triglav. Vsebinska raznovrstnost,
aktualnost, slikovitost, oblikovna privlačnost in prijaznost do bralca so,
sodeč po ocenah, prepoznavni elementi revije. Več kot 80 % anketirancev tudi
ve, da imajo možnost, da revijo soustvarjajo, aktivno pa je pri tem sodelovala že
približno četrtina anketirancev.
Tek na dolge proge
Ustvarjanje
revije je podobno vsakodnevnemu teku na vrh hriba.
Izjemno
pomemben je začetek, priprava na nastop, v nadaljevanju pa je trasa sestavljena
iz elementov raziskovanja, spraševanja, učenja, sprejemanja kompromisov,
pisanja in urejanja.
Dober
ritem in pravilna taktika tek precej olajšata. Na poti je treba znati
preskočiti tudi kako oviro v podobi časovne stiske ali ustvarjalne praznine,
stik z zanimivimi ljudmi, nenavadnimi zgodbami in osebnimi izkušnjami pa vzpon
naredi edinstven. Trenutek, ko revijo spustimo k bralcem, je trenutek, ko
osvojimo vrh. Tega pa znova napademo z naslednjo številko.
In
da bo preizkušnja ustvarjanja revije maraton in ne sprint, vsem urednikom
priporočam naslednje:
- Odgovorite si na vprašanje, zakaj revijo izdajate, in natančno opredelite cilje, ki jih želite z revijo doseči.
- Nato se lotite vsebinskega in oblikovnega koncepta revije: namen, ciljna skupina, obseg revije, določite rubrike, način distribucije, tip papirja itd. Najbolj učinkovite so tiste revije, ki so vnaprej dobro načrtovane.
- Ko imate koncept revije v celoti, se lotite koncepta vsake številke posebej. Ne čakajte do zadnjega trenutka, kakšna bo vsebina naslednje številke. Še več, zamislite si vsebine za najmanj tri številke vnaprej.
- Če ni vnaprej načrtovanega koncepta številke, potem tudi težko planirate posamezen članek. Tudi vsak prispevek potrebuje koncept, sicer boste dobili "skrpucalo", s katerim si bržkone ne boste mogli kaj dosti pomagati.
- Zberite okoli sebe sodelavce, ki želijo sodelovati. Uredniški odbor naj ne bo sam sebi namen, pač pa valilnica iskrivih idej, domišljenih predlogov in poligon za kresanje mnenj.
- Prisluhnite nasvetom sodelavcev in partnerjev, ki vam bodo v pomoč pri izboljšavi besedil in fotografijah, razvoju, nadgradnji in oblikovni izvedbi.
- Glavni urednik mora dobro poznati okolje, obvladati uredniške in novinarske veščine ter delo opravljati z veseljem. Predvsem pa mora v sebi zbuditi iskalca in pripovedovalca zgodb.
Uporabi dobre sestavine
in skuhal boš dobro jed
Dobra
revija je kakor izvrstna jed: nastane kot zmes zanimivih, svežih in kakovostnih
vsebin, dobro premišljenega procesa (uredniške) predelave teh sestavin, vrste
dodanih začimb (oblikovnih in jezikovnih), ki jih na koncu niti ne čutimo, a brez
njih bi bila jed manj slastna.
Potrebuje
premišljeno oblikovanje, ki spoštuje vsebine, poudarja tisto, kar je pomembno,
in pomaga k bolj celostnemu dojemanju sporočila.
Če
si revijo bralci radi privoščijo, ker z njo potešijo svoj tek, potem je namen dosežen.
Zato vam ponujam še nekaj sestavin, ki so zrasle na domačem vrtu:
- Izogibajte se dolgočasnim prispevkom v obliki klasičnih ali predelanih PR-sporočil. Vsebinsko jih nadgradite skladno s konceptom revije in posamezne rubrike.
- Članki naj bodo vsebinsko in oblikovno segmentirani – dejstva (tudi v številkah), zanimivosti in primere ločujte od ostalega teksta. Umestite jih npr. v okvirček ali poudarek. Bralci berejo fragmentirano!
- Delitev vsebine na prepoznavne rubrike naj bo jasna. Tudi na konsistentnost izdajanja rubrik ne pozabite.
- Revija naj ne bo informator in obveščevalec. Pripovedni slog pisanja nadomestite z osebnim žanrom pisanja, ki bo vnesel več živosti, bolj raziskovalen pristop k člankom bo dvignil kakovost vsebin, kreativen način podajanja informacij pa zbudil čustva bralcev.
- Uporabite domišljijo pri naslovih člankov. Četudi boste za to porabili veliko časa.
- Infografike in ilustracije so izvrsten način za sporočanje zanimivih in kompleksnih vsebin.
- V vsaki izdaji revije naj bo nekaj, kar bo bralcu dalo občutek, da podjetje naredi nekaj zanj (brezplačno izobraževanje, ugodnost, nasvet …).
- Vzpostavite dvosmerno komunikacijo in z mnenji, izjavami ali ocenami dajte zaposlenim "svoje mesto" v reviji.
- Merite učinke in se prilagajajte potrebam in željam bralcev.
- Ne kopirajte drugih. Bodite originalni!
Pa
še to. Naslovnica je, vsaj zame, okno v svet, prvi stik s publiko, osebna
izkaznica, magnet, ki pritegne ali ne. Zato je ne zanemarite in poskrbite, da
bo bralce spravila v dobro voljo. Z malce domišljije že gre.
Tudi
vi izdajate svojo interno revijo? Kateri nasvet bi dodali poleg zgoraj
naštetih?
******
Sašo
Sever se je več kot desetletje kalil v športnih novinarskih vodah. Nato pa je v letu, v katerem so se slovenski
nogometaši uvrstili na svetovno prvenstvo v Južnoafriški republiki, prestopil
na drugo stran, na področje odnosov z javnostmi v Zavarovalnici Triglav. Kot
glavni urednik interne revije Obzornik je v letih 2010 in 2011 prejel nagrado
papirus za najboljšo interno tiskano revijo v Sloveniji.
Ni komentarjev:
Objavite komentar