Nazivi, kot so social media officer, chief listening officer,
community manager, community organizer, community bussines director, social
media inteligence, so nove različice nazivov, ki opredeljujejo osebo v
korporativnem komuniciranju, odnosih z javnostmi ali trženjskem komuniciranju,
ki oblikuje celotno podobo podjetja v digitalnem svetu. In kako naj podjetja in
posamezniki razumejo novo delovno mesto?
V
času sprememb in preporoda funkcije se piarovcem lahko zgodi, da jim zmanjka
znanja o medijskem zakupu ali uporabi novih tehnologij, zakupnikom medijev, da
jim zmanjka občutka za vsebino, tehnologom pa integriran vpogled v
komunikacijska orodja in vsebine. Nova funkcija, ki bi vsa ta znanja združevala
v enem človeku ali projektni skupini nastaja v podjetjih postopoma z
ugotavljanjem uporabnosti novih medijev ter s prilaganjem poslovnih modelov
digitalnim tehnologijam. Tako kot druge funkcije je odvisna od ciljev, denarja,
virov, kanalov, časa, kadrov, organizacije, pa tudi volje in navdušenja za nove
prijeme.
Upravljavec skupnosti in
družabnih medijev ima v podjetju nalogo:
- oblikovati strategijo, ki povezuje poslovne cilje s skupnostjo in poslovnimi rezultati,
- ustvarjati vsebino vseh vrst,
- načrtovati, ustvarjati in razvrščati oglaševanje, plačano ali pridobljeno,
- upravljati z dialogom s porabniki, oboževalci, deležniki,
- se povezovati s strokovnjaki, ki lahko odgovarjajo na različne teme,
- biti dober v uporabi tehnologij in orodij,
- analizirati podatke in ugotavljati poslovno uspešnost,
- uporabljati pravne pojme in razumeti javne teme, da lahko vodi občutljiv pogovor v spletu.
Kdo naj to delo opravlja
Podjetja
pogosto za pričetek dela ali »integriranje družabnih medijev« ne najamejo novih
kadrov, ampak porazdelijo naloge upravljanja s skupnostmi med različne oddelke.
Potem sčasoma opredelijo mesto upravljavca skupnosti.
Kadrovske
agencije iz kreativne industrije svetujejo, naj podjetja poiščejo nekoga, ki je
od pogovorov odvisen in bo tudi med vikendi komentiral, nadaljeval pogovor.
Potem
naj se podjetja prepričajo tudi, da ima debelo kožo, napadi bodo namreč sledili
in vedno bo nekdo, ki mu ne bo všeč, kar počnete. Ta posameznik mora tudi
vedeti, kdaj stopiti v ospredje, kdaj biti tiho in kako peljati pogovor po
konstruktivni poti. Predvsem pa nekdo, ki mu lahko podjetje zaupa svojo znamko,
pri tem pa ne želi sam postati zvezda. Ta oseba bo namreč postala ušesa in oči
podjetja, generirala bo ideje, razvijala osebnost blagovne znamke, spreminjala
odločitve o novih izdelkih, blažila odzive strank in reševala težave v realnem
času.
Kaj pravijo raziskave
Po
opravljenih raziskavah se trenutno v tem poklicu dva od treh ukvarjata z
blagovno znamko, 65 % je žensk, povprečna starost pa je 30 let.
Najbolj
popularen kraj za opravljanje tega dela je New York, v Evropi pa London.
63
% upravljavcev skupnosti porabi več kot 30 ur tedensko v skupnosti, povprečna
plača pa je 51,647 EUR na leto.
Torej oglas za upravljavca
skupnosti bi se lahko glasil:
Ali uporabljaš Twiter in Facebook vsak dan, ves dan? Ti je gradnja
skupnosti tako zlezla pod kožo, da kar ne moreš nehati? Ali vidiš lepoto v
odličnosti storitev za porabnike in se sam vidiš kot podjetnik? Ali razumeš
razliko med brošuro, spletno stranjo in publikacijo in zakaj so »feedi« od tega
pomembnejši?
Iščemo visoko motiviranega posameznika z izkušnjami in strastjo za
bloganje, mikrobloganje in vodenje skupnosti. Gre za delovno mesto s polnim
delovnim časom in ugodnostmi, vključeno je obiskovanje in izobraževanje na
osrednjih in speciliziranih konferencah.
Naš ugled je vaše poslanstvo. Našo spletno stran promoviramo skozi
integrirano optimizacijo (SEO), optimizacijo v družabnih omrežjih (SMO) in
plačanim plasiranjem (PPC). Naše merjenje ugleda in poslovni cilji so
razumljivi.
Uspešen kandidat se bo pridružil timu za interno trženje na vodstvenem
položaju in bo sodeloval z zunanjo trženjsko agencijo. Naš upravljavec
skupnosti bo imel pregled in bo prinesel povratne vsebine za celostno podporo
našim porabnikom in korporativnim ciljem.
Kdo je v vaši organizaciji odgovoren za družbene medije in kaj so
njegove/njihove naloge? Ali je bolje, da to delo prevzame nekdo znotraj
podjetja ali da se zanj najame zunanje sodelavce?
******
Maja
Rečnik je direktorica izobraževanja v Londonski šoli za odnose z javnostmi in
več kot deset let spremlja trende v razvoju odnosov z javnostmi ter poklica
praktika za odnose z javnostmi. Na področju izobraževanja sodeluje s Fakulteto
za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, smer Medijske komunikacije, in
je v programskem odboru letošnjega 16. SKOJ-a.
Ni komentarjev:
Objavite komentar