torek, 23. oktober 2012

Maja Rečnik: Iščemo upravljavca skupnosti in družabnih omrežij


Nazivi, kot so social media officer, chief listening officer, community manager, community organizer, community bussines director, social media inteligence, so nove različice nazivov, ki opredeljujejo osebo v korporativnem komuniciranju, odnosih z javnostmi ali trženjskem komuniciranju, ki oblikuje celotno podobo podjetja v digitalnem svetu. In kako naj podjetja in posamezniki razumejo novo delovno mesto?


V času sprememb in preporoda funkcije se piarovcem lahko zgodi, da jim zmanjka znanja o medijskem zakupu ali uporabi novih tehnologij, zakupnikom medijev, da jim zmanjka občutka za vsebino, tehnologom pa integriran vpogled v komunikacijska orodja in vsebine. Nova funkcija, ki bi vsa ta znanja združevala v enem človeku ali projektni skupini nastaja v podjetjih postopoma z ugotavljanjem uporabnosti novih medijev ter s prilaganjem poslovnih modelov digitalnim tehnologijam. Tako kot druge funkcije je odvisna od ciljev, denarja, virov, kanalov, časa, kadrov, organizacije, pa tudi volje in navdušenja za nove prijeme.

Upravljavec skupnosti in družabnih medijev ima v podjetju nalogo:
  • oblikovati strategijo, ki povezuje poslovne cilje s skupnostjo in poslovnimi rezultati,
  •  ustvarjati vsebino vseh vrst,
  • načrtovati, ustvarjati in razvrščati oglaševanje, plačano ali pridobljeno,
  • upravljati z dialogom s porabniki, oboževalci, deležniki,
  • se povezovati s strokovnjaki, ki lahko odgovarjajo na različne teme,
  • biti dober v uporabi tehnologij in orodij,
  • analizirati podatke in ugotavljati poslovno uspešnost,
  • uporabljati pravne pojme in razumeti javne teme, da lahko vodi občutljiv pogovor v spletu.


Kdo naj to delo opravlja
Podjetja pogosto za pričetek dela ali »integriranje družabnih medijev« ne najamejo novih kadrov, ampak porazdelijo naloge upravljanja s skupnostmi med različne oddelke. Potem sčasoma opredelijo mesto upravljavca skupnosti.

Kadrovske agencije iz kreativne industrije svetujejo, naj podjetja poiščejo nekoga, ki je od pogovorov odvisen in bo tudi med vikendi komentiral, nadaljeval pogovor.

Potem naj se podjetja prepričajo tudi, da ima debelo kožo, napadi bodo namreč sledili in vedno bo nekdo, ki mu ne bo všeč, kar počnete. Ta posameznik mora tudi vedeti, kdaj stopiti v ospredje, kdaj biti tiho in kako peljati pogovor po konstruktivni poti. Predvsem pa nekdo, ki mu lahko podjetje zaupa svojo znamko, pri tem pa ne želi sam postati zvezda. Ta oseba bo namreč postala ušesa in oči podjetja, generirala bo ideje, razvijala osebnost blagovne znamke, spreminjala odločitve o novih izdelkih, blažila odzive strank in reševala težave v realnem času.

Kaj pravijo raziskave
Po opravljenih raziskavah se trenutno v tem poklicu dva od treh ukvarjata z blagovno znamko, 65 % je žensk, povprečna starost pa je 30 let.

Najbolj popularen kraj za opravljanje tega dela je New York, v Evropi pa London.

63 % upravljavcev skupnosti porabi več kot 30 ur tedensko v skupnosti, povprečna plača pa je 51,647 EUR na leto.

Torej oglas za upravljavca skupnosti bi se lahko glasil:

Ali uporabljaš Twiter in Facebook vsak dan, ves dan? Ti je gradnja skupnosti tako zlezla pod kožo, da kar ne moreš nehati? Ali vidiš lepoto v odličnosti storitev za porabnike in se sam vidiš kot podjetnik? Ali razumeš razliko med brošuro, spletno stranjo in publikacijo in zakaj so »feedi« od tega pomembnejši?

Iščemo visoko motiviranega posameznika z izkušnjami in strastjo za bloganje, mikrobloganje in vodenje skupnosti. Gre za delovno mesto s polnim delovnim časom in ugodnostmi, vključeno je obiskovanje in izobraževanje na osrednjih in speciliziranih konferencah.

Naš ugled je vaše poslanstvo. Našo spletno stran promoviramo skozi integrirano optimizacijo (SEO), optimizacijo v družabnih omrežjih (SMO) in plačanim plasiranjem (PPC). Naše merjenje ugleda in poslovni cilji so razumljivi.

Uspešen kandidat se bo pridružil timu za interno trženje na vodstvenem položaju in bo sodeloval z zunanjo trženjsko agencijo. Naš upravljavec skupnosti bo imel pregled in bo prinesel povratne vsebine za celostno podporo našim porabnikom in korporativnim ciljem.

Kdo je v vaši organizaciji odgovoren za družbene medije in kaj so njegove/njihove naloge? Ali je bolje, da to delo prevzame nekdo znotraj podjetja ali da se zanj najame zunanje sodelavce?
******

Maja Rečnik je direktorica izobraževanja v Londonski šoli za odnose z javnostmi in več kot deset let spremlja trende v razvoju odnosov z javnostmi ter poklica praktika za odnose z javnostmi. Na področju izobraževanja sodeluje s Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, smer Medijske komunikacije, in je v programskem odboru letošnjega 16. SKOJ-a.

Ni komentarjev:

Objavite komentar