Vsaka medijska vsebina je kot košček v mozaiku naše
podobe v javnosti. Več kot imamo teh informacij, bolj jasna slika se nam
izriše. To ve vsak piarovec. A medijske vsebine so mnogo več kot le objave o organizaciji,
vodstvu in konkurenci. Torej … le kaj bi z njimi še lahko počeli?
Analitika medijskih objav na ključno besedo
komuniciranje.
Pred
časom sem sestankovala z gospodom, ki je brezplačno testiral našo storitev spremljanja
medijskih vsebin. Njegovo podjetje je dokaj majhno, ukvarja se z ekološko
naravnanimi projekti in predelovanjem odpadkov, hkrati pa ima velike načrte in
s svojo ponudbo uspešno prodira na slovenski trg. Kot je povedal, se je s
spremljanjem medijskih vsebin srečal prvič, a je takoj videl številne
prednosti, ki mu jih lahko prinese: »Tako dobim ogromno informacij, ki jih potrebujem.«
S tem ni mislil le na svoje poslovanje in spopad na trgu.
Kot
mi je pojasnil, je njegovo poslanstvo poleg skrbi za uspešnost podjetja
predvsem izobraževanje javnosti o tem, kakšne napake delamo pri ločevanju
odpadkov, kaj je potrebno spremeniti in podobno. Z medijskimi objavami na temo
ločevanja odpadkov in čistilnih naprav je dobil veliko zamisli, kaj vse je še
potrebno narediti, da bomo odpadke kar najbolj smotrno ločevali in predelovali.
»Če bomo vsi bolje informirani, bomo bolje ravnali in ne nazadnje bo to tudi
posel zame,« je povzel.
Širina: medijske vsebine niso gonilo samo za
komunikatorje
Ste
morda pomislili, da bi družbenomedijske objave spremljal oddelek za razvoj in
iz predlogov tistih, ki storitve in izdelke dejansko uporabljajo, črpal zamisli
za nadgradnjo in izboljšavo ponujenega ali razvoj novega za tržišče.
Izkušnje
uporabnikov zdravil, ki na spletnih forumih naštevajo opažene stranske učinke, so
lahko dragocen podatek za ekipo, ki skrbi za tovrstne teme v farmacevtskem
podjetju, kritike voznikov določene avtomobilske znamke o nekem pooblaščenem
servisu, so morda pomemben del v mozaiku poprodajnih aktivnosti …
Pred
časom mi je znanec, kadrovski svetovalec v kovinarskopredelovalnem podjetju,
povedal, da dnevne zbirke objav še vedno tiskajo in jih obešajo na oglasno
desko v obratu.
Tako
je nekega dne eden od zaposlenih v obratu prišel k vodstvu z inovacijo, s
katero bi pri produktu, ki so ga izdelovali, lahko prihranili denar in ga obenem
še izboljšali. Zamisel je dobil iz članka, ki ga je na oglasni deski prebral med
odmorom, jo prilagodil delovnemu procesu v podjetju in našel učinkovito
rešitev.
Analiza in načrtovanje: gledati dlje od same zgodbe
Seveda
je (najbolj) pomembno, kakšna zgodba se pojavi v medijih. Kakšen košček je
torej dodan v naš mozaik. A če pogledamo čez to, najdemo v medijskih vsebinah
še veliko drugih uporabnih reči. Ki jih – roko na srce – premalo izrabljamo.
Medijska
objava prinaša namreč tudi druge podatke: o samem mediju, njegovem dosegu,
občinstvu, o avtorju, velikosti oziroma dolžini, ki jo je »vaši zgodbi«
določila uredniška roka, o poziciji članka na strani ali terminu v radijskem
ali televizijskem programu. Kako pomembna se mediju zdi neka zgodba? Kako
doseči, da se iz drobnih vestičk premaknemo med večje članke? Ne nazadnje –
kateri mediji so pomembni za nas in naše sporočilo?
Konkretno:
Pri odprtju poslovalnice v nekem kraju ima za nas večji pomen vest v lokalnem
mediju kot v nacionalnem. V slednjem bo namreč dosegla bolj razpršeno
populacijo (če jo sploh bodo prebrali), kot če se novica pojavi v občinskem
glasilu, ki ga prejme vsako gospodinjstvo natanko tistega kraja, kjer smo po
novem prisotni.
Vedeti
moramo tudi, kateri poročevalci pokrivajo določeno področje – korporativne teme
so običajno naloga drugih novinarjev (in medijev) kot vsebine o novih
storitvah, tehničnih izboljšavah, dobrodelnih projektih …
Adreme
za različne tematike morajo biti različne in natančne. Pošiljanje sporočila za javnost na dva tisoč naslovov, pri čemer
dosežemo le 5 objav, je – milo rečeno – zapravljanje energije. Vedeti
moramo, kdaj določeni mediji izhajajo in predstavitve projektov načrtovati
tako, da še ujamemo mesečnike, ki običajno zaključujejo uredništva sredi meseca
in izhajajo ob koncu meseca.
Vse
to lahko »izvlečemo« iz medijskih vsebin, le drugače jih je treba pogledati. Analitičen pregled medijskih vsebin nam
torej omogoči možnost načrtovanja,
da s svojimi aktivnostmi lažje dosežemo
tiste, ki jih želimo doseči.
Prednosti,
ki jih celosten medijski pregled nudi, so mnogo več kot le nabor objav. Če jih
znamo dobro uporabiti in »brati«, namreč spodbujajo aktivnosti na različnih
področjih, ne le v komuniciranju. Za kaj takega pa je potrebno znati gledati »za«
zgodbo in to naučiti celotno organizacijo – za kar sem prepričana, da je prav
tako naloga piarovcev.
Ali
ste v vaši organizaciji naročeni na pregled medijskih objav? V kakšne namene
jih uporabljate?
******
Tina
Cipot je vodja spletnega monitoringa in svetovalka za komuniciranje, Kliping
d.o.o.
Ni komentarjev:
Objavite komentar