Uredništvu medija, s katerim
pogosto sodelujete, se je pridružil nov sodelavec, novinar, ki ga še ne poznate.
O njem ste slišali kup govoric. A za resno delo govorice niso dovolj. Torej kaj
je vaša domača naloga?
Pazite, da ne boste
tarča posmeha!
'Vzemite
v roke' internet in poiščite podrobnejše informacije o človeku, ki vas zanima. Kako
si lahko pomagate z internetom?
1. postaja: Google.
Vpišite
ime in priimek novinarja v brskalnik. Preglejte vsaj prve tri strani zadetkov. Verjetno
boste našli njegove fotografije, povezave do profilov v družbenih medijih in
prispevkov v medijih.
2. postaja: poslovno družbeno
omrežje LinkedIn.
Če
ima svoj profil na tem omrežju, preberite njegove dosedanje izkušnje, povezave
in priporočila. S tem boste dobili širšo sliko o njegovih poslovnih
kompetencah.
3. postaja: spletna mesta
organizacij, ki jih je navedel med dosedanjimi izkušnjami na LinkedInu.
Velika
verjetnost je, če gre za medije, da boste našli še več njegovih prispevkov na
spletnih mestih medijskih hiš. Pri tiskanih medijih običajno ne bo šlo brez
naročnine oz. gesla za dostop, zato si denar za dostop izborite pri svojih
nadrejenih ali naročnikih.
4. postaja: Twitter.
Družbeno omrežje,
na katerem 140 znakov dolge tvite piše okoli 20.000 Slovencev, je odprte narave
in večini ljudi lahko sledimo brez njihove potrditve. Sledite novinarjem, s
katerimi sodelujete, vzpostavite konverzacijo in jim pomagajte s koristnimi
informacijami, če z njimi razpolagate. Sharing is caring.
5. postaja: blog.
Če novinar piše
svoj blog, je zelo verjetno, da se bo na blogu ukvarjal s tematikami, ki jih
pokriva tudi na svojem delovnem mestu, morda nadgrajeval teme, ki jih objavlja
njegov medij. Mogoče pa je svoj blog namenil predvsem hobijem in vam bodo
objave bolj malo pomagale pri poslovnem sodelovanju. Lahko pa se zgodi, da
boste prav tam dobili kakšno informacijo, ki vam bo pomagala vzpostaviti prve
kontakte z novinarjem. Morda sta oba ljubitelja iste glasbene skupine. Voila!
Tema za pogovor.
Spremljajte delo novinarjev
Prvo domačo nalogo
ste sedaj naredili. Žal pa to ni enkratna naloga, ampak proces, ki se nikoli ne
konča.
Spremljajte delo
novinarjev, ki pokrivajo 'vaše' teme, in se na njihove objave odzivajte.
Če poročajo o vas,
se jim zahvalite za objavo in ponudite morebitne povezane teme, obveščajte jih
o razvoju projekta ter sporočite morebitne popravke. Pri tem delu vam bo v
pomoč kakovostno sodelovanje s ponudnikom kliping storitev.
Bodite proaktivni
Predvsem pa nehajte
pošiljati ničvredna sporočila kar vsem povprek, saj boste tako najlažje
izgubili svojo kredibilnost. Panogo, v kateri delate, in aktualno dogajanje v
njej morate odlično poznati. Le tako ste lahko relevanten vir informacij za
novinarje, ne pa tarča posmeha.
******
Petra Slanič ima bogate izkušnje iz novinarstva,
marketinga in odnosov z javnostmi. Deluje v svojem podjetju Post skriptum. V zadnjem času se posveča predvsem delu na področju
odnosov z javnostmi za domače in tuje naročnike. Piše za Marketing magazin, Večerovo marketinško stran in portal www.netokracija.si. Verjame v komuniciranje ena-na-ena, tetris in
rock'n'roll.
Ni komentarjev:
Objavite komentar