torek, 16. oktober 2012

Petra Slanič: Vzemite v roke internet in ne pošiljajte novinarjem neumnosti!


Uredništvu medija, s katerim pogosto sodelujete, se je pridružil nov sodelavec, novinar, ki ga še ne poznate. O njem ste slišali kup govoric. A za resno delo govorice niso dovolj. Torej kaj je vaša domača naloga?

Pazite, da ne boste tarča posmeha!

'Vzemite v roke' internet in poiščite podrobnejše informacije o človeku, ki vas zanima. Kako si lahko pomagate z internetom?  

1. postaja: Google.
Vpišite ime in priimek novinarja v brskalnik. Preglejte vsaj prve tri strani zadetkov. Verjetno boste našli njegove fotografije, povezave do profilov v družbenih medijih in prispevkov v medijih.

2. postaja: poslovno družbeno omrežje LinkedIn.
Če ima svoj profil na tem omrežju, preberite njegove dosedanje izkušnje, povezave in priporočila. S tem boste dobili širšo sliko o njegovih poslovnih kompetencah.

3. postaja: spletna mesta organizacij, ki jih je navedel med dosedanjimi izkušnjami na LinkedInu.
Velika verjetnost je, če gre za medije, da boste našli še več njegovih prispevkov na spletnih mestih medijskih hiš. Pri tiskanih medijih običajno ne bo šlo brez naročnine oz. gesla za dostop, zato si denar za dostop izborite pri svojih nadrejenih ali naročnikih.

4. postaja: Twitter.
Družbeno omrežje, na katerem 140 znakov dolge tvite piše okoli 20.000 Slovencev, je odprte narave in večini ljudi lahko sledimo brez njihove potrditve. Sledite novinarjem, s katerimi sodelujete, vzpostavite konverzacijo in jim pomagajte s koristnimi informacijami, če z njimi razpolagate. Sharing is caring.

5. postaja: blog.
Če novinar piše svoj blog, je zelo verjetno, da se bo na blogu ukvarjal s tematikami, ki jih pokriva tudi na svojem delovnem mestu, morda nadgrajeval teme, ki jih objavlja njegov medij. Mogoče pa je svoj blog namenil predvsem hobijem in vam bodo objave bolj malo pomagale pri poslovnem sodelovanju. Lahko pa se zgodi, da boste prav tam dobili kakšno informacijo, ki vam bo pomagala vzpostaviti prve kontakte z novinarjem. Morda sta oba ljubitelja iste glasbene skupine. Voila! Tema za pogovor.

Spremljajte delo novinarjev
Prvo domačo nalogo ste sedaj naredili. Žal pa to ni enkratna naloga, ampak proces, ki se nikoli ne konča.

Spremljajte delo novinarjev, ki pokrivajo 'vaše' teme, in se na njihove objave odzivajte.

Če poročajo o vas, se jim zahvalite za objavo in ponudite morebitne povezane teme, obveščajte jih o razvoju projekta ter sporočite morebitne popravke. Pri tem delu vam bo v pomoč kakovostno sodelovanje s ponudnikom kliping storitev.

Bodite proaktivni
Predvsem pa nehajte pošiljati ničvredna sporočila kar vsem povprek, saj boste tako najlažje izgubili svojo kredibilnost. Panogo, v kateri delate, in aktualno dogajanje v njej morate odlično poznati. Le tako ste lahko relevanten vir informacij za novinarje, ne pa tarča posmeha.

******

Petra Slanič ima bogate izkušnje iz novinarstva, marketinga in odnosov z javnostmi. Deluje v svojem podjetju Post skriptum. V zadnjem času se posveča predvsem delu na področju odnosov z javnostmi za domače in tuje naročnike. Piše za Marketing magazin, Večerovo marketinško stran in portal www.netokracija.si. Verjame v komuniciranje ena-na-ena, tetris in rock'n'roll.

Ni komentarjev:

Objavite komentar