De Bonova orodja lateralnega razmišljanja so orodje, ki nam omogoča, da zavestno generiramo čim večje število idej, ne pa da sedimo in čakamo, da nam na pamet pade kaj »pametnega«. Sledi rezultat nedeljskega dopoldanskega razmišljanja na temo, kako bi povečali udeležbo na SKOJ-u z uporabo nekaj de Bonovih orodij.
Naključna beseda je čevelj.
1. Hoditi. Udeleženci, ki pridejo peš iz drugih krajev, dobijo nižjo kotizacijo v znesku, kolikor so prihranili ogljičnega odtisa.
2. Visoke pete. Na konferenci je razstava čevljev z visoko peto z žrebanjem za najlepši par.
3. Visoke pete. Povabiti hollywoodskega piarovca, nekoga, ki razlaga, kako začnejo lansirati zgodbo o filmu, seriji, igralcih … po vsem svetu, še veliko preden produkt objavijo.
4. Teniske – igrati tenis s partnerjem. Speed dating eventi, naročnik + komunikator; piarovec in zaposlovalec.
5. Dežni škornji. Zabava v dežju, ob vodi, v bazenu, v praznem bazenu, v savni, skakanje po lužah, škropljenje z vodo po drugih, tekmovanje miss mokre majice.
6. Flip-flops – tropska zabava. Predavanje/predstavitev v drugačnem okolju, vzdušju, spreminjanje prizorišč, predavanja kot gledališče monoigre.
Izvleček koncepta. Stara ideja: popusti. Koncept: ugodnosti. Katere ugodnosti so še lahko?
7. Pripelji sošolca s faksa brezplačno (četudi imata zdaj oba že službo).
8. Pripelji šefa brezplačno.
9. Brezplačno pripelji s seboj kolega piarovca, ki išče službo.
10. Čuvanje otrok med konferenco.
11. Čuvanje psov med konferenco.
12. Vsebina za partnerje med konferenco.
13. Enaka cena za enoposteljno in dvoposteljno sobo, tako da avtomatično jemljejo s seboj svoje partnerje.
14. Cena za konferenco je v okviru letne članarine, ni nižja za tiste, ki ne pridejo.
15. Vsak delovni dan vam organizatorji z vašim dovoljenjem odtegnejo en evro z računa oz. vas spomnijo, da date en evro v hranilnik za konferenco.
16. Predavatelji na konferenci morajo biti na konferenci vse 3 dni in na voljo za pogovore z udeleženci.
17. Predavatelji po svojem predavanju odidejo v posebno sobo, kjer lahko do njih ena po ena hodijo udeleženci s svojimi vprašanji.
18. Plačilo udeležbe v slogu dražbe: kdo da več.
19. Vsak udeleženec prinese en predmet iz svojega področja (podjetja, hobija) do npr. 20 evrov in potem tam izvedemo žrebanje.
Provokacija.
Pobeg. Konferenco sestavljajo predavanja. PO Ni predavanj.
20. Udeleženci predavajo drug drugemu. Ni predavateljev, so posamezniki, vsak iz svojega »štosa«, ki odgovarjajo na dileme, ki jih nekdo od njih postavi.
21. Gradivo organizator ali predavatelj razpošljeta po pošti, udeleženci ga preberejo in pridejo na srečanje z lastnimi vprašanji. Predavatelj tam odgovarja na njihova vprašanja ali naredi zanje test z realnimi primeri/problemi.
22. Skupinski intervju predavatelju. Udeleženci pošiljajo svoja vprašanja predavatelju in ta nanje odgovori vsem naenkrat na konferenci.
23. So samo delavnice. Druženje. Svetovanje. Športanje. Delo na projektu.
Obrat. Udeleženci morajo plačati vstopnino na konferenco. PO Organizatorji plačajo udeležencem.
24. Organizatorji »prosijo« šefa podjetja, da pošlje svojega piarovca na konferenco, ker je to nujno potrebno. Šef plača v zahvalo, da to sme narediti.
25. Organizatorji plačajo v obliki popusta tistim, ki so prišli tudi prejšnje leto (5 % za vsako leto) in/ali se zavežejo, da bodo prišli tudi naslednje.
26. Eno leto organizira ena skupina ljudi, naslednje leto druga. Biti del organizacijskega odbora je velika čast in v projekt so pripravljeni vložiti svoj denar.
27. Organizatorji udeležencem dajo en konkreten projekt, ki ga morajo udeleženci izpeljati v treh dnevih. Aktualno za študente in/ali brezposelne.
Pretiravanje. Konferenca poteka enkrat letno. PO Konferenca poteka vse leto.
28. Dnevna piarovska (vsebinska, strokovna) novička (pisna ali posneta) po e-pošti vsem, ki se zanjo prijavijo za npr. 10 centov na dan.
29. E-kontakti vseh udeležencev vsem udeležencem konference, da se lahko videvajo tudi izven konference.
30. Možnost telefonskega klica predavatelju/chata/kave vsak dan enkrat na dan ob določeni uri za pogovor ali svetovanje ena na ena.
Sklep
Pravijo, da ameriška podjetja v povprečju producirajo 3.000 idej, preden ena pride do trga. V tej uri smo prišli do 30 idej. Potrebovali bi jih še 100-krat toliko, da bi vmes našli »ta pravo«.
Vaši predlogi so zaželjeni!
******
Komunikologinja, sociologinja in ekonomistka Nastja Mulej je edina licencirana trenerka de Bonovih metod v Sloveniji. Med timi v podjetjih ter zainteresiranimi posamezniki in zadnja leta tudi učitelji in otroki širi de Bonova orodja Šest klobukov razmišljanja (za učinkovito in sistematično, konstruktivno in kreativno, sodelovalno in strukturirano razmišljanje), Lateralno razmišljanje (za namerno generiranje čim večjega števila alternativnih idej in konceptov) in CoRT (poučevanje razmišljanja v šolah).
Kakšen kup neumnosti. Za udeležbo na konferenci bi zadostovalo to, da bi bila vsebinsko zanimiva ter strokovna, kar že dolgo ni. Dokler nam predavajo osebe, kot je Andreja Jernejčič, se bomo tako društvu kot organizatorjem posmehovali. Se še spomnite, kako nas je podcenjujoče učila osnov piara, ki jih že vsi obvladamo bolje od nje? Kako je tulila na udeležence kot na bedake, ki nimajo pojma? Prav tako je društvu in njegovemu delovanju škodilo, ko ga je vodila predsednica z imidžem srbske pjevaljke. Stroka je razdeljena na "staro gardo", ki je v veliki meri kriva za nastalo situacijo v gospodarstvu (se spomnimo, kako so nekatere agencije ropale podjetja), vmes pa vam je gor zrasla nova generacija sposobnih in kakovostnih piarovcev, nad katerimi se starci še vedno zmrdujejo, kot da so nekaj več. Skratka, visoka strokovnost, znanje, kakovost so tisti, ki vedno pritegnejo. Ne pa razstava čevljev z visokimi petami, ki piar reducirajo na tipe piarovk, kot je Nina Orel.
OdgovoriIzbrišiPišem anonimno, ker v tej stroki kot kritik težko preživiš. Pa lep pozdrav!
Zdravo, Anonimni!
OdgovoriIzbrišiHvala za te misli, a vseeno se je laže pogovarjati z osebo z imenom. Jaz se tudi ne skrivam. :) Osebno vidim Nastjin tekst drugače, torej kako priti do čim več idej, da pravzaprav naredimo korak naprej, ne da vedno delamo po nekih ustaljenih korakih.
Me pa zanima, kakšen se vam zdi letošnji program?
Lp, Nenad
Dragi Anonimnež,
OdgovoriIzbrišina konferenci SKOJ bom vodila delavnico o namernem generiranju čim večjega števila novih konceptov in alternativnih idej s pomočjo orodij lateralnega razmišljanja, ki jih je razvil dr. Edward de Bono.
Isti avtor je razvil tudi orodje konstruktivnega in učinkovitega razmišljanja (= Šest klobukov razmišljanja), ki pomaga premnogim posameznikom, timom in organizacijam, da svojemu razmišljanju, ki je običajno usmerjeno na analizo, kritiko in argumente, izhajajoč iz lastne resnice kot splošne oz. absolutne, dodajo tudi razmišljanje o drugih koristih, rešitvah, idejah in ljudeh. V tem primeru bi vaše kritično razmišljanje bilo dobrodošlo, če bi vašo kritiko nadgradili tudi s konkretnimi primeri, kaj si predstavljate pod 'vsebinsko zanimiva in strokovna predavanje' in kaj oz. koga si predstavljate kot predstavnike strokovnosti, znanja in kakovosti.
Istočasno pa vam podajam drugačen fokus, npr. Kako dvigniti obiskanost spletne strani SKOJ blog in vas prosim za vsaj 30 konkretnih (čeprav ne nujno takoj oz. v skladu z danimi dejstvi in možnostmi uresničljivih). Samo za trening oz. za izziv, kajti razmišljanje je veščina in če vadimo samo kritičnega, bomo v tem blesteli, če vadimo tudi kreativnega, pa bomo odlični (tudi) v tem.
Če vas zanima poglobljena literatura ali izkušnje s prakse s tega področja, se mi prosim javite kar osebno na nastja@deBono.si.
Najlepša hvala in lep pozdrav,
Nastja