petek, 26. oktober 2012

Igor Arih: Imaš dobro idejo in hočeš osvojiti svet, a za to imaš premalo denarja?


Odgovor na zgornje vprašanje lahko najdete v rock'n'rollu. Ta je namreč prvi iniciiral globalizacijo, kot jo poznamo danes. Če si želimo globalnega prodora, kot je to uspelo Chuck Berryju, Elvisu, po tem pa Coca-Coli, Levi's, Applu, Googlu, Facebooku itd., moramo pogledati, kaj je za to naredil pionir globalizacije – rock'n'roll.

Pred rock'n'rollom nič še ni bilo globalno. Res je, da so se današnje globalne znamke nanj takoj prišlepale, kot sta to naredila Coca Cola in Levi's, ampak dejstvo je, da do takrat nobena ni delovala globalno. Niti v zavesti niti produktno. Prvo resno lopato za traso globalnosti je zakopal rock'n'roll.

Zato je muzika zanimiva za preučevanje za vse tiste, ki si želijo uspeha vsepovsod. 

Zakaj?

1. Muzika je najbolj nematerialni izdelek na svetu.
Pojavi se v zraku v obliki valovanj in s tem zelo natančno prenaša čustva do svoje publike. Njen proizvod je pesem. Za transport ne potrebuje tovornjakov, zabojnikov, vlakov, trajektov ali skladišč. Pošlješ jo na drugi konec sveta z enim klikom na tipkovnici. In prodaš. 

2. S pojavom interneta v devetdesetih je prva padla v globoko krizo.
Ravno zaradi prednosti nematerialnosti, ki jo je v petdesetih porinila prek radijskih valov okoli sveta. Prednost je postala slabost. To je bil novi medij, ki je z lahkoto in nekontrolirano prenašal glasbene izdelke.

Učimo se od tistih, ki so z internetom prvi poljubili dno.

Nekaj let za muziko je zaradi interneta v krizo zdrsnila tudi filmska industrija. Vedela je, da je njena ranljivost iste narave kot pri muziki, ampak ni predvidela, da se bodo računalniki in internetne povezave tako hitro razvijale.

3. Struktura banda je konkreten napotek, kako se sestavlja in vodi tim. 
Razmišljati morate, kot vodja banda. Okoli sebe je dobro imeti odlične glasbenike, kjer vsak najbolje obvlada svoj instrument. Vsi se morajo zavedati svoje pozicije in odgovornosti. Ter spoštovati glavni vokal.

4. Glasba ne cilja sto, da bi dosegla enega.
Glasba cilja enega, da bi dosegla sto (tisoče, milijone). To je princip dinamičnih komunikacij. Tu mi je glasba odkrila eno ključno skrivnost za vzpostavljanje dvosmerne komunikacije.

Če za hip pozabimo na deljenje let po načelu pred Kristusom in po njem, lahko danes postavimo novo paradigmo. Začnemo vsi tisti, ki spoštujemo globalnost, čas meriti po načelu pred rock'n'rollom in po njem. Mislim, da Jezus ne bi bil jezen na nas. Saj on je in bo – superstar. Kot Elvis.

Kako pa vi dosegate svoj uspeh?
******

Igor Arih je kreativni direktor v svoji agenciji Arih, kjer imajo visoka merila glede kreativnega dela in poglobljeno razumevanje novih dvosmernih komunikacijskih kanalov. Razvoj lastnih blagovnih znamk in razumevanje glasbe, kot najbolj nematerialnega izdelka, je Igorju velika inspiracija za vodenje tujih znamk. Njegova najnovejša knjiga z naslovom Osnove dinamičnih komunikacij je vodič oglaševalcem v še vedno trajajočem tranzicijskem času iz enosmernih v dvosmerne medije. Za svojo ustvarjalnost je Igor prejel več domačih in mednarodnih nagrad na oglaševalskih in oblikovalskih tekmovanjih. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar