Odgovor na zgornje vprašanje lahko najdete v rock'n'rollu. Ta je namreč
prvi iniciiral globalizacijo, kot jo poznamo danes. Če si želimo globalnega
prodora, kot je to uspelo Chuck Berryju, Elvisu, po tem pa Coca-Coli, Levi's, Applu, Googlu,
Facebooku itd., moramo pogledati, kaj je za to naredil pionir globalizacije – rock'n'roll.
Pred rock'n'rollom
nič še ni bilo globalno. Res je, da so se današnje globalne znamke nanj takoj
prišlepale, kot sta to naredila Coca Cola in Levi's, ampak dejstvo je, da do
takrat nobena ni delovala globalno. Niti v zavesti niti produktno. Prvo resno
lopato za traso globalnosti je zakopal rock'n'roll.
Zato je
muzika zanimiva za preučevanje za vse tiste, ki si želijo uspeha vsepovsod.
Zakaj?
1. Muzika je najbolj nematerialni izdelek na svetu.
Pojavi se v
zraku v obliki valovanj in s tem zelo natančno prenaša čustva do svoje publike.
Njen proizvod je pesem. Za transport ne potrebuje tovornjakov, zabojnikov, vlakov,
trajektov ali skladišč. Pošlješ jo na drugi konec sveta z enim klikom na
tipkovnici. In prodaš.
2. S pojavom interneta v devetdesetih je prva padla v globoko krizo.
Ravno zaradi
prednosti nematerialnosti, ki jo je v petdesetih porinila prek radijskih valov
okoli sveta. Prednost je postala slabost. To je bil novi medij, ki je z lahkoto
in nekontrolirano prenašal glasbene izdelke.
Učimo se od
tistih, ki so z internetom prvi poljubili dno.
Nekaj let za
muziko je zaradi interneta v krizo zdrsnila tudi filmska industrija. Vedela je,
da je njena ranljivost iste narave kot pri muziki, ampak ni predvidela, da se
bodo računalniki in internetne povezave tako hitro razvijale.
3. Struktura banda je konkreten napotek, kako se sestavlja in vodi tim.
Razmišljati
morate, kot vodja banda. Okoli sebe je dobro imeti odlične glasbenike, kjer
vsak najbolje obvlada svoj instrument. Vsi se morajo zavedati svoje pozicije in
odgovornosti. Ter spoštovati glavni vokal.
4. Glasba ne cilja
sto, da bi dosegla enega.
Glasba cilja
enega, da bi dosegla sto (tisoče, milijone). To je princip dinamičnih
komunikacij. Tu mi je glasba odkrila eno ključno skrivnost za vzpostavljanje
dvosmerne komunikacije.
Če za hip
pozabimo na deljenje let po načelu pred Kristusom in po njem, lahko danes postavimo
novo paradigmo. Začnemo vsi tisti, ki spoštujemo globalnost, čas meriti po
načelu pred rock'n'rollom in po njem. Mislim, da Jezus ne bi bil jezen na
nas. Saj on je in bo – superstar. Kot Elvis.
Kako pa vi dosegate svoj uspeh?
******
Igor Arih je
kreativni direktor v svoji agenciji Arih, kjer imajo visoka merila glede kreativnega
dela in poglobljeno razumevanje novih dvosmernih komunikacijskih kanalov.
Razvoj lastnih blagovnih znamk in razumevanje glasbe, kot najbolj nematerialnega
izdelka, je Igorju velika inspiracija za vodenje tujih znamk. Njegova
najnovejša knjiga z naslovom Osnove dinamičnih komunikacij je vodič
oglaševalcem v še vedno trajajočem tranzicijskem času iz enosmernih v
dvosmerne medije. Za svojo ustvarjalnost je Igor prejel več domačih in
mednarodnih nagrad na oglaševalskih in oblikovalskih tekmovanjih.
Ni komentarjev:
Objavite komentar