sreda, 24. oktober 2012

Lidija Novak: Priložnost za PRevetritev odnosov


Kriza. Mediji že skoraj pet let neprenehoma poročajo o njenih razsežnostih. Posledice so ogromne. Kako lahko komunikatorji, skupaj z managementom, ustvarimo pogoje za ponovno gospodarsko rast, povečanje prodaje svojih produktov in ustvarimo blaginjo za vse nas? Kje je tukaj medsebojno zaupanje? In ne nazadnje, kje je tukaj družbena odgovornost?

Živimo v času krize vrednot, apatičnosti, boja po preživetju. Zdi se, da je odgovornost le še beseda na listu papirja. Pozitivna novica je nekaj, kar se je v morju slabih novic izgubilo.

Zato je toliko pomembneje, da spodbujamo, nagradimo in izpostavimo tiste, ki si prizadevajo storiti več. Tiste, ki s svojim zgledom vzgajajo tudi druge, da bodo družbeno odgovorni.

Kdo smo piarovci
Prav tukaj pa imamo pomembno vlogo komunikacijski menedžerji (piarovci, strokovnjaki za odnose z javnostmi).

Prav mi smo tisti, ki moramo v organizacijah opozarjati na potrebe, pričakovanja vseh deležnikov.

Mi smo tisti, ki moramo imeti dovolj vpliva in moramo videti širše, zunaj meja dobička.

Mi smo tisti, ki moramo prevzeti neke vrste shizofreno vlogo igranja multiple osebnosti.

Vodilo – družbena odgovornost
Naj nam bo pri tem vodilo družbena odgovornost. Podjetja imajo namreč v družbi vedno večji vpliv, vedno močneje so integrirana v okolje svojega delovanja. Uvajajo poslovanje, ki prinaša pozitivne spremembe v življenja ljudi, skupnosti, okolje … Ključnega pomena pri uspešnem povezovanju podjetja in okolja, v katerem deluje, so prav odgovorni in učinkoviti odnosi z vsemi svojimi deležniki (zaposlenimi, končnimi uporabniki, poslovnimi partnerji, lastniki, lokalno skupnostjo, nevladnimi organizacijami, splošno javnostjo …).

Podjetja se vse bolj začenjajo zavedati, da je družbena odgovornost mnogo več od dobrodelnosti – je predvsem poštenost brez zlorabe prek meja, ki jih zahteva zakonodaja in ima koristi za vse (tudi za podjetje) – in jo počasi začenjajo vključevati v vsa področja svojega poslovanja, kot tudi v sam sistem strateškega vodenja. Tako jo opredeljujejo Združeni narodi, Evropska unija in od novembra 2010 tudi standard družbene odgovornosti ISO 26000, ki izrecno pove, da je podlaga za družbeno odgovorno ravnanje vzajemna, ne pa enostranska odvisnost, ki vodi k celovitemu namesto enostranskemu pristopu.

Družbeno odgovorna praksa je pomembna tudi z ekonomskega vidika podjetja, saj preprečuje stroške, ki jih povzroča neodgovorno ravnanje: npr. stavke zaposlenih, slabo opravljeno delo …  To pa še posebej pride do izraza v aktualnih gospodarskih razmerah.

Kriza odgovornosti
Trenutna »finančna kriza« je kriza vrednot, še posebej pa kriza odgovornosti. Prav odgovorne odločitve, četudi so prilagojene aktualnim razmeram, so odlika najboljših managerjev in voditeljev. Še posebej pa se te odločitve zrcalijo v javni podobi in ugledu, ki je največji strateški kapital vsake organizacije in podjetja.

Sodobne organizacije morajo biti pri svojem delovanju ugledne, družbeno odgovorne, učinkovite in transparentne. Prevzemati morajo odgovornost za to, kar počnejo, in se odzivati na aktualne teme v širšem družbenem okolju. Zasledujoč te cilje, je še posebej pomembno ustvarjati komunikacijske strategije, ki bodo podprte z učinkovitimi komunikacijskimi sporočili in izvedene z ustreznimi komunikacijskimi orodji. Le tako je mogoče, z želenimi komunikacijskimi sporočili, učinkovito doseči ciljne javnosti. 

Naj nam bodo te turbolentne okoliščine vsem skupaj priložnost in izziv, da prevetrimo svoje dosedanje delovanje, predvsem v smeri ustvarjanja še pristnejših odnosov z vsemi svojimi deležniki – zaposlenimi, delodajalci, lastniki, poslovnimi partnerji, mediji, lokalno skupnostjo ...

Prisluhnimo si! Prepričana sem, da bomo vsi skupaj, z vzajemnim delovanjem in medsebojnim zaupanjem, zagotovo hitreje našli pot iz tega turbolentnega obdobja v svetlejšo prihodnost.

Pri svojem delu pa bodimo pogumni, pogumni in še enkrat pogumni. Mi smo tisti, ki moramo začeti reformo vsega in vsakogar, da bomo skupaj jutri storili prvi korak na poti na Mars. Posnetki od tam že prihajajo. Upanje umira zadnje. Pogum pa šteje in dela čudeže.
******

Lidija Novak je predsednica Sekcije za spodbujanje družbene odgovornosti PRSS. Je tudi članica ocenjevalne komisije in članica strokovno organizacijskega odbora Slovenske nagrade za družbeno odgovornost HORUS 2010, 2011 in 2012. Že več let sodeluje pri organizaciji največjega strokovnega dogodka na področju odnosov z javnostmi pri nas – SKOJ. Lidija je Prostovoljka leta 2007 (naziv podeljuje PRSS osebi, ki se s svojim prostovoljnim delom na področju odnosov z javnostmi še posebej izkaže). 

Ni komentarjev:

Objavite komentar