Zakaj tako stanovitno hodim na SKOJ? Že vsa leta mi je najbolj všeč to, da sem kot praktik zmeraj prišla s konference z vsaj pet idejami, ki sem jih lahko takoj uporabila v praksi ali vključila v načrt komuniciranja. Letos pričakujem, da bo tovrstnih idej še več.
Razvoj novih tehnologij in novih medijev, finančna kriza in pomanjkanje zaupanja so spremembe, zaradi katerih potrebujemo v stroki priložnost, da se prerodimo. Vodstva v časih, ko je pomembna predvsem prodaja, pričakujejo jasno merljivo utemeljitev neposrednih učinkov komuniciranja. Upoštevajoč našteto, je programski svet zastavil glavno temo konference PReporod, strategijo pa – praktiki za praktike.
In zakaj je ravno to tema in zakaj se bom tudi letos udeležila SKOJ-a?
Specialisti ali univerzalisti?
Kam gremo? Ali spremenjene razmere od nas zahtevajo še ožjo specializacijo in s tem večjo avtoriteto na svojem področju ali bomo vse bolj postajali multipraktiki?
Odgovor je, kot zmeraj, vmes.
Narava dela je takšna, da sodelujemo s predstavniki mnogih strok, pa tudi komuniciranje je v realnem svetu domena vseh deležnikov, ne le uradnega govorca. To pomeni, da moramo zgraditi vrhunska znanja komunikacijske stroke, obenem pa jih nadgraditi tudi s tistimi s področja HRM, marketinga in prodaje, novinarstva, vodenja in upravljanja, pogajalskih spretnosti in seveda panoge, v kateri smo aktivni. Le tako bomo kompetentni sogovorniki in učinkoviti strokovnjaki.
Prevzeti pobudo – sicer jo bo kdo drug
Stroka napreduje, informacijska podpora tudi, nova orodja, novi mediji – mnoge stvari, ki so bile še pred leti v domeni zunanjih izvajalcev, je mogoče opraviti kar v hiši. Tudi treba jih je: racionalizacija stroškov najprej udari po proračunih za komuniciranje in marketing. Pa to ni le optimiranje komunikacijskih orodij, govorimo tudi o upravljanju budžeta, ki je na voljo, in sodelovanju z računovodstvom/kontrolingom in mnogimi drugimi področji dela v hiši.
Prevzemite pobudo, bodite kompetenten sogovornik, ki bo znal ovrednotiti in porazdeliti, kaj je mogoče časovno in stroškovno učinkovito ob ustrezni pričakovani kakovosti opraviti v hiši, kje pa bo bolj učinkovita zunanja pomoč. Sicer vam bo delo hitro določal drug, bolj podjeten kolega – po možnosti iz čisto druge stroke. Pa še nadrejeni ga bodo imeli radi, ker tako učinkovito niža stroške. Zakaj ne bi bili ta sodelavec vi?
Strokovnost daje težo
Ne vem, kakšne so vaše izkušnje, ampak vse večkrat sodelujem z ljudmi, katerih glavni argumenti so iz nabora 'jaz bi pa naredil tako', 'moja mama tega ne uporablja', 'jaz pa tega nikdar ne berem' in obratna verzija slednjega 'meni pa je všeč'.
Pridružuje se jim še skupina tehnoloških navdušencev, ki bi se vrgli na glavo v vsako novo tehnologijo ne glede na stroške in doseg v naši ciljni skupini. Odnosi z javnostmi so očitno postali tako vsakodnevni, da se podobno kot pri legendarnih seksu in politiki vsak spozna nanje.
Edino orodje v komuniciranju s tovrstnimi vseznalci je standardno: znanja, izkušnje, predlogi, argumenti, statistike, kalkulacije, projekcije. Navdušite! Ponudite več od pričakovanega! To je vaš osebni arzenal.
Letno investicijsko vzdrževanje
Resnično bi mi bilo žal, če letos ne bi utegnili ali mogli priti v Portorož. Mislim, da bo to najbolj praktično orientiran SKOJ doslej, in prepričana sem, da bo najboljši (to je podobno kot olimpijske igre, vsak programski odbor pripravi najboljše do zdaj). Pridite! Kje pa imate še priložnost, da lahko že v prvi pavzi odprete dialog s strokovnimi sogovorniki o slišanem?
******
Lavra Munda Slaček je trenutno dvojni vodja – vodja programskega sveta 16. SKOJ ter vodja oglaševanja in odnosov z javnostmi v KBM Infond, družbi za upravljanje, d.o.o. – Skupina Nove KBM. Ima 20 let prakse s področja komuniciranja, še zmeraj pa ima najraje, če lahko pride nekam, kjer izve kaj novega.
Ni komentarjev:
Objavite komentar