Danes lahko dovolimo le, da so rjavo zapečeni okusno
hrustljavi piščanci, nikakor pa ne sme biti takšna naša koža. Kožni rak je
drugi najpogostejši in zato vam mora nekdo pomagati pri izogibanju soncu in vas
osveščati o pravilni zaščititi. Ta nekdo mora biti z vami kadarkoli in
kjerkoli, saj ste aktiven človek, ki športa, kafetka na soncu in postopa za
Ljubljanico. Ta nekdo vam mogoče prav zdaj vibrira v žepu, mi pa smo ga
oborožili z mobilno aplikacijo Dan zaščite pred soncem.
Projekt
Dan zaščite pred soncem je Združenje slovenskih dermatovenerologov (ZSD) prvič
obeležilo leta 2010, ko je javnosti predstavilo zaskrbljujoče podatke in zmote
o zaščiti pred soncem. V treh letih je prerasel v enega najprepoznavnejših
družbeno odgovornih projektov zdravstvene tematike, ki vsako leto odpira nove
potenciale za rast preventivnih aktivnosti. Projekt je od samega začetka
zasnovan družbeno odgovorno s poudarkom na preventivnem osveščanju javnosti
zaradi vedno pogostejše incidence kožnega raka in drugih bolezni, povezanih z
izpostavljanjem soncu. Osrednji fokus akcije je bila v preteklosti aktivacija
medijev kot dodatnega kanala, poleg ordinacij, za osveščanje pomena zaščite
pred soncem v prihajajočih poletnih mesecih. V letu 2011 smo interakcijo s
ciljno javnostjo (dejansko vsemi prebivalci Slovenije) vzpostavili ob pomoči
raziskave o navadah Slovencev na soncu in javnost tako prvič v zgodovini
seznanili s tovrstnimi vzorci vedenja.
Za leto 2012 smo iskali način, kako inovativno
osvestiti in hkrati komunicirati s čim večjim krogom ljudi. Zaradi fokusa
projekta na vsakdanje aktivnosti in opravila smo morali poiskati način, kako
ljudem kjerkoli in kadarkoli povedati, da se morajo zaščiti pred soncem.
Rešitev – mobilna aplikacija
V
povezavi družbeno odgovornih ciljev ZSD ter poslovnih in prav tako družbeno
odgovornih ciljev partnerja projekta Eucerin smo vse skupaj povezali na skupen
imenovalec – nadgradnja in inovativna oblika komuniciranja s ciljno javnostjo
ob ohranjanju že uveljavljenih komunikacijskih kanalov. Izhajali smo iz naslednjih
dejstev:
- Mobilni telefoni še težje pogrešljivi od spodnjega perila.
- Delež pametnih telefonov konstanto raste.
- Mobilne aplikacije so dodana vrednost vsakega telefona.
- Zdravniki lahko izstopijo iz ordinacij in svetujejo na vsakem koraku.
- »Opozorilo« je prilagojeno samo tebi – personalizirana komunikacija.
Z
mobilno aplikacijo (lastno znanje in razvoj, združeno z znanjem dermatologov in
meteorologov) za pametne telefone (iOS, Android, Windows) smo našli odgovor na
pričakovanja naročnika. Definirali in vpeljali smo nov kanal komuniciranja –
mobilno aplikacijo, ki je vedno bolj prisoten (pametne mobilne telefone/tablice
ima danes 27,8 % Slovencev) in tako uporabnikom pomen zaščite prinesli
neposredno v vsakodnevne aktivnosti.
Zasnova aplikacije
Aplikacija
upošteva dosegljivost (mobilni telefon imaš vedno pri sabi) uporabnikov pri
aktivnostih (uporaba drugih aplikacije – za tek, poslušanje glasbe, družabne
igre ob souporabi DZPS aplikacije). V povezavi s pomenom zaščite pri
vsakodnevnih aktivnostih smo želeli izpostavili povezavo sonca in staranja kože
skozi kratka informativna dejstva, ki so dostopna v aplikaciji ter tako
komunikacijsko povezati aplikacijo s spletno stranjo in družabnimi mediji. Ob
tem smo ohranili obstoječa orodja komuniciranja: spletna stran, dogodki za
novinarje, profila na Twitterju in Facebooku, e-novice za strokovno javnost.
Vsebina mobilne aplikacije Dan zaščite pred soncem: dnevni
UV-indeks, določitev tipa kože in primerne zaščite, izbira aktivnosti na
prostem, odštevalnik in opomnik za obnovitev zaščite na soncu glede na
aktivnost, dejstva o zaščiti pred soncem, naročilo vzorcev za zaščito pred
soncem.
Kaj smo dosegli?
Prepoznavnost
letošnjega projekta je po analizi presegla vsa pričakovanja.
- Mobilna aplikacija je bila glavni komunikacijski moment v začetku poletja v medijih, ko smo premosorazmerno s pojavnostjo beležili tudi rekorde v nalaganju aplikacije na naprave.
- Aplikacija je prinesla pomembno novo dimenzijo prepoznavnosti projektu in hkrati prispevala k dvigu osveščenosti o pomenu zaščite pred soncem.
- Kot primer dobre prakse in podpore obstoječim preventivnim aktivnostim se projekt in aplikacija že predstavlja v regiji CEE znotraj korporacije Beiersdorf, kjer je bil v prvem polletju 2012 izpostavljen kot inovativen primer komunikacije s potrošniki.
- Dermatologi kot strokovna javnost in glavni akterji projekta so dokazali, da je medicina napredna in da ni zaprta v ordinacije, ampak da je ljudem blizu in dostopna ter da lahko posameznik za svoje zdravje veliko naredi sam.
- Kot potrditev pravilnosti in aktualnosti uporabe mobilne aplikacije kot komunikacijskega orodja smo že zaznali povečane aktivnosti in poskus posnemanja pri konkurenci na slovenskem trgu.
******
Peter
Čakš je direktor projektov v agenciji Di@log, kjer vodi različne projekte v
Sloveniji in tujini s področja korporativnega komuniciranja, event managementa
in marketinga. Pri svojem delu sledi motu, da človek ne more nekomunicirati. Kot
pravi: »Zakaj bi torej medicino v komunikacijskem smislu ohranjali le za
štirimi zidovi ordinacij z ročnimi pripomočki? Dali smo ji priložnost, da stopi
naprej in se odpre v svet naprednih komunikacijskih praks, saj ne nazadnje
velja za eno najbolj propulzivnih panog v svetu.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar