četrtek, 1. november 2012

Peter Čakš: Piščanci so zapečeni, ker nimajo pametnih mobilnih telefonov



Danes lahko dovolimo le, da so rjavo zapečeni okusno hrustljavi piščanci, nikakor pa ne sme biti takšna naša koža. Kožni rak je drugi najpogostejši in zato vam mora nekdo pomagati pri izogibanju soncu in vas osveščati o pravilni zaščititi. Ta nekdo mora biti z vami kadarkoli in kjerkoli, saj ste aktiven človek, ki športa, kafetka na soncu in postopa za Ljubljanico. Ta nekdo vam mogoče prav zdaj vibrira v žepu, mi pa smo ga oborožili z mobilno aplikacijo Dan zaščite pred soncem.

Izziv
Projekt Dan zaščite pred soncem je Združenje slovenskih dermatovenerologov (ZSD) prvič obeležilo leta 2010, ko je javnosti predstavilo zaskrbljujoče podatke in zmote o zaščiti pred soncem. V treh letih je prerasel v enega najprepoznavnejših družbeno odgovornih projektov zdravstvene tematike, ki vsako leto odpira nove potenciale za rast preventivnih aktivnosti. Projekt je od samega začetka zasnovan družbeno odgovorno s poudarkom na preventivnem osveščanju javnosti zaradi vedno pogostejše incidence kožnega raka in drugih bolezni, povezanih z izpostavljanjem soncu. Osrednji fokus akcije je bila v preteklosti aktivacija medijev kot dodatnega kanala, poleg ordinacij, za osveščanje pomena zaščite pred soncem v prihajajočih poletnih mesecih. V letu 2011 smo interakcijo s ciljno javnostjo (dejansko vsemi prebivalci Slovenije) vzpostavili ob pomoči raziskave o navadah Slovencev na soncu in javnost tako prvič v zgodovini seznanili s tovrstnimi vzorci vedenja.

Za leto 2012 smo iskali način, kako inovativno osvestiti in hkrati komunicirati s čim večjim krogom ljudi. Zaradi fokusa projekta na vsakdanje aktivnosti in opravila smo morali poiskati način, kako ljudem kjerkoli in kadarkoli povedati, da se morajo zaščiti pred soncem.

Rešitev – mobilna aplikacija
V povezavi družbeno odgovornih ciljev ZSD ter poslovnih in prav tako družbeno odgovornih ciljev partnerja projekta Eucerin smo vse skupaj povezali na skupen imenovalec – nadgradnja in inovativna oblika komuniciranja s ciljno javnostjo ob ohranjanju že uveljavljenih komunikacijskih kanalov. Izhajali smo iz naslednjih dejstev:

  • Mobilni telefoni še težje pogrešljivi od spodnjega perila.
  • Delež pametnih telefonov konstanto raste.
  • Mobilne aplikacije so dodana vrednost vsakega telefona.
  • Zdravniki lahko izstopijo iz ordinacij in svetujejo na vsakem koraku.
  • »Opozorilo« je prilagojeno samo tebi – personalizirana komunikacija.


Z mobilno aplikacijo (lastno znanje in razvoj, združeno z znanjem dermatologov in meteorologov) za pametne telefone (iOS, Android, Windows) smo našli odgovor na pričakovanja naročnika. Definirali in vpeljali smo nov kanal komuniciranja – mobilno aplikacijo, ki je vedno bolj prisoten (pametne mobilne telefone/tablice ima danes 27,8 % Slovencev) in tako uporabnikom pomen zaščite prinesli neposredno v vsakodnevne aktivnosti.

Zasnova aplikacije
Aplikacija upošteva dosegljivost (mobilni telefon imaš vedno pri sabi) uporabnikov pri aktivnostih (uporaba drugih aplikacije – za tek, poslušanje glasbe, družabne igre ob souporabi DZPS aplikacije). V povezavi s pomenom zaščite pri vsakodnevnih aktivnostih smo želeli izpostavili povezavo sonca in staranja kože skozi kratka informativna dejstva, ki so dostopna v aplikaciji ter tako komunikacijsko povezati aplikacijo s spletno stranjo in družabnimi mediji. Ob tem smo ohranili obstoječa orodja komuniciranja: spletna stran, dogodki za novinarje, profila na Twitterju in Facebooku, e-novice za strokovno javnost.

Vsebina mobilne aplikacije Dan zaščite pred soncem: dnevni UV-indeks, določitev tipa kože in primerne zaščite, izbira aktivnosti na prostem, odštevalnik in opomnik za obnovitev zaščite na soncu glede na aktivnost, dejstva o zaščiti pred soncem, naročilo vzorcev za zaščito pred soncem.

Kaj smo dosegli?
Prepoznavnost letošnjega projekta je po analizi presegla vsa pričakovanja.

  • Mobilna aplikacija je bila glavni komunikacijski moment v začetku poletja v medijih, ko smo premosorazmerno s pojavnostjo beležili tudi rekorde v nalaganju aplikacije na naprave.
  • Aplikacija je prinesla pomembno novo dimenzijo prepoznavnosti projektu in hkrati prispevala k dvigu osveščenosti o pomenu zaščite pred soncem.
  • Kot primer dobre prakse in podpore obstoječim preventivnim aktivnostim se projekt in aplikacija že predstavlja v regiji CEE znotraj korporacije Beiersdorf, kjer je bil v prvem polletju 2012 izpostavljen kot inovativen primer komunikacije s potrošniki.
  • Dermatologi kot strokovna javnost in glavni akterji projekta so dokazali, da je medicina napredna in da ni zaprta v ordinacije, ampak da je ljudem blizu in dostopna ter da lahko posameznik za svoje zdravje veliko naredi sam.
  • Kot potrditev pravilnosti in aktualnosti uporabe mobilne aplikacije kot komunikacijskega orodja smo že zaznali povečane aktivnosti in poskus posnemanja pri konkurenci na slovenskem trgu.

******

Peter Čakš je direktor projektov v agenciji Di@log, kjer vodi različne projekte v Sloveniji in tujini s področja korporativnega komuniciranja, event managementa in marketinga. Pri svojem delu sledi motu, da človek ne more nekomunicirati. Kot pravi: »Zakaj bi torej medicino v komunikacijskem smislu ohranjali le za štirimi zidovi ordinacij z ročnimi pripomočki? Dali smo ji priložnost, da stopi naprej in se odpre v svet naprednih komunikacijskih praks, saj ne nazadnje velja za eno najbolj propulzivnih panog v svetu.«

Ni komentarjev:

Objavite komentar