petek, 9. november 2012

Nina Juhart: 6 izzivov in rešitev pri pisanju interne revije



Pisanje za interno revijo je na prvi pogled morda zelo podobno pisanju za komercialne revije, a v praksi pogosto poteka v drugačnih okoliščinah, saj interni medij izhaja z drugačnim namenom. Uredniki in pisci besedil se pogosto soočamo s številnimi izzivi. Če jih želimo premostiti, moramo biti inovativni in iznajdljivi.

1. Ustvarjanje atraktivnih naslovov
Analitiki so ugotovili, da v naslovih lahko uporabite tri besede, s katerimi boste nedvomno pritegnili bralce. Te besede so: seks, brezplačno in zmaga. Če bi se odločili za naslov »Direktor zmagal v brezplačnem seksu«, bi zagotovo dosegli visoko branost članka, vendar bi se potem soočili z zelo jeznim direktorjem; in ne samo to, tudi vaša revija bi izgubila svojo kredibilnost.

Morda je to res drastičen primer, vendar je treba vedeti, da pri pisanju internih revij veljajo drugačna pravila. Drame in konfliktov (kar je v mnogih medijih vodilo pri pisanju naslovov) si ne moremo privoščiti, saj s tem ne sledimo temeljnemu poslanstvu revije – ustvarjanje pozitivne korporativne klime. Lahko pa najdemo druge rešitve, na primer: uporaba rim z namenom zabavanja bralca, personalizacija, izpostavljanje posledic in oznanjanje novosti.

2. Pomanjkanje aktualnosti
Večina internih medijev izhaja v periodiki enega ali dveh mesecev, pri čemer je težko ohranjati aktualnost novic. Temu se izognete z naslednjimi prijemi.

Dobro definirajte vsebino revije in si pustite prostor za aktualne novice.

Te pripravite zadnje dneve pred izdajo, medtem ko ostale vsebine pripravite prej, pri čemer bodite pozorni, da so zgodbe zanimive, zajemite poglobljen in širši pogled.

3. Strokovno strokovni članki
Uredniki in pisci člankov internih revij smo zelo veseli, če so preostali zaposleni pripravljeni sodelovati pri pripravi člankov. Vendar pazite, mnogi zaposleni sicer imajo številna strokovna znanja, vendar pa le redki obvladajo zakonitosti novinarskega pisanja. Pri uporabi strokovnih člankov se vedno vprašajte, kdo je vaša ciljna javnost in ali bo vsebina, ki jo imate pred sabo, zanje zanimiva. Tehnično zelo zahtevne in specifične članke na žalost v glavnem razume samo tisti, ki jih je napisal in morda še ozek krog njegovih sodelavcev, preostali bralci pa se mu bodo izognili. Rešitev tovrstnih člankov je, da jih poenostavite, da iz njih izluščite bistvo, ki bo zanimivo širši javnosti. O tem pa nikakor ne pozabite obvestiti pisca članka, dajte mu tudi pojasnilo, da ne bo razočaran in da bo vam tudi v prihodnje pripravljen pomagati.

4. Pomanjkanje fotografskega materiala
Velik delež internih revij se sooča s težavami s proračunom, kar vpliva tudi na pomanjkanje fotografskega materiala, saj si mnogi težko privoščijo profesionalnega fotografa. Rešitev se najde v dodatni usposobljenosti urednika in dopisnikov za fotografiranje. Morda fotografije ne bodo ravno izjemne, ampak z malo domišljije in poznavanjem Photoshopa so lahko dokaj prebavljive. Potem se vam vsaj to ne bo zgodilo, da bi izdali članke brez fotografskega materiala.

5. Ne pozabite na ljudi
Interna revija je v osnovi namenjena zaposlenim. In zaposleni jo radi berejo tudi zato, ker v njej najdejo sebe in svoje sodelavce. Določeni uredniki internih medijev se raje izognejo preveč lokalnemu pogledu in v revijo ne dajejo fotografij zaposlenih in raje ne pišejo o njihovih zgodbah, ker se jim to zdi preveč domače in preprosto. Morda je na prvi pogled res lepše, če je medij poln elegantnih fotografij, strokovnih člankov in prispevkov o eminentnih ljudeh, vendar to ni poanta interne revije – je medij za zaposlene, zato tudi naj piše o njih.

6. Naravno ustvarjanje pripadnosti podjetju
Funkcija internega časopisa ali revije je ob informiranju, zabavanju in poučevanju predvsem v dvigovanju pripadnosti podjetju. Da to dosežete, morate biti presneto previdni. V internem mediju je zelo malo prostora za kritiko podjetja in odločitev vodstva, vendar samo hvalisanje in pisanje ekstremno dobrih novic postane kaj hitro lažno in neprebavljivo, obenem pa tudi neiskreno. Iskanje te tanke meje med promocijo podjetja in iskrenostjo do zaposlenih je prav posebna umetnost. Recepta za to ni, največ se je možno naučiti ob delu.

Se z avtorico strinjate? Kaj bi dodali k njenim šestim nasvetom?
******
 
Nina Juhart Potočnik je po poklicu komunikologinja. Je predstavnica za odnose z javnostmi v skupini Impol in urednica revije Metalurg.

1 komentar:

  1. Drži. Vsi ti in še kakšen drug izziv se nam dogaja pri pripravi interne revije. Ali ste kdaj poskusili mogoče z delavnico, na kateri bi svoje glavne 'pisce' naučili vsega omenjenega in tega kako se prispevka lotiti?

    OdgovoriIzbriši