Kaj
je razlog, da se dobro premišljene strategije nikakor ne udejanijo v
organizacijah? Kaj je tisto, kar ovira podjetje, da bi učinkovito spremenilo
ali le prilagodilo svojo smer za rast ali celo samo za preživetje? Kdo je tako močan, da ovira in celo preseže
voljo vrhnjega managementa? TADA – spoznajte najmočnejšo osebnost v
organizacijah - ORGANIZACIJSKO KULTURO.
Ko se ne sprašuješ več, zakaj je tako, kot
je
Najkrajši
opis, kaj je organizacijska kultura, je, »kako delamo stvari pri nas«. Saj
veste tisto, ko vam ne pade na pamet, da bi managerja vprašali za nasvet, če
česa na razumete/ne znate.
Ali
tisto, ko poslušate generalnega direktorja, ko ima enega od svojih velikih
govorov, in si mislite, da naj on govori, kar hoče, tukaj se ne bo nič
spremenilo, ker itak vsak dela po svoje.
Ali pa tisto, ko vam je samoumevno, da
skrivate informacije pred sodelavci, ker pač vsi tako počnejo.
Seveda
so to le negativni vidiki organizacijske kulture, vendar ravno takšni so
razlog, da strategije padejo. Neusklajenost trdih delov organizacije
(strategije, organiziranost, sistemi) z mehkimi (vrednote, znanja, odnos
sodelavcev in kakovost managementa) je razlog, da se stvari ne premaknejo. Naloga
strateškega kadrovskega managementa je, da usklajuje trde in mehke dele organizacije.
In
kakšno vlogo ima pri tem komunikacija? Bistveno. Brez komuniciranja se nič ne
premakne, medtem ko se s shizofrenim komuniciranjem (ko iz vseh koncev
organizacije prihajajo različna sporočila) zareže v organizacije cinizem in
nezaupanje v management.
Kako lahko premišljena interna komunikacija
pomaga HRM pri usklajevanju trdih in mehkih delov?
Organizacijska
kultura je včasih učinkovita, včasih zabrede v nerelevantno obliko. Zato potrebuje stalne revizije in prilagoditve
zunanjim zahtevam in ambicijam podjetij. Glavna naloga HRM je ravno to. Brez
učinkovitega komuniciranja pa ne more narediti prav veliko. Predvsem pa ne brez
enotnega komuniciranja managementa.
Sledi
5 uporabnih nasvetov, kako vse skupaj začeti.
1.
Sinhronizirajte HRM prakse in ključna sporočila
Npr. neusklajenost se kaže, če komuniciramo naše vrednote, da
cenimo individualne doprinose posameznikov, naš sistem nagrajevanja pa temelji
na uspešnosti podjetja.
2. Vzpostavite sistem sestankov in ga izvajajte dosledno
V okviru tega sistema management govori enako zgodbo. Na
primer, če se postavi nova strategija, lahko PR pripravi kratko prezentacijo
in izobrazi management, kaj so ključna
sporočila nove strategije, ter definira, na katerih sestankih je nujno, da
management izpostavi dogovorjeno vsebino. HRM lahko učinkovitost komuniciranja
managerjev preverja in korigira s HR orodji.
3. Izpostavite pozitivna vedenja posameznikov
Skupaj s HRM izpostavite
pozitivna vedenja posameznikov, ki gradijo želeno organizacijsko kulturo na
takšne načine, ki dejansko ustrezajo okolju organizacije (npr. podelitev
nagrad, ki spodbujajo tekmovalnost – denarne nagrade, statusni simboli ipd. –, so
primernejša za okolja, ki delujejo v dinamičnih panogah z izredno agresivno
konkurenco, medtem ko sta stisk roke in javna pohvala primerna za stabilnejša,
tradicionalnejša okolja).
4. Oblikujte treninge za komuniciranje skupaj s HRM
HRM naj uči o
učinkovitih načinih komuniciranja med managerjem in zaposlenimi, PR pa o
izvedbi javnih nastopov, pisne in ustne komunikacije, kriznem komuniciranju
idr.
5. Bodite zgled!
Večkrat slišim, da zaposleni dobijo premalo informacij o
ključnih zadevah s strani managementa. Kljub
vsej tehnologiji, intranetih, platformah za sodelovanje, reki elektronskih
sporočil, korporativnim revijam ... se ključna sporočila nikakor ne prenesejo. In
kadar se ne, je to simptom nefunkcionalne organizacijske kulture. Nekaj na
mehkem delu enostavno ne štima.
Sicer pa mi je všeč beseda communicare – povzeto po Wikipedii pomeni posvetovati se,
razpravljati o nečem, vprašati za nasvet... Kaj je to drugega kot oblikovati
kulturo sobivanja?
Kako pa vi rešujete probleme organizacijske
kulture?
Teja Breznik Alfirev je direktorica Svetovanja na področju poslovnih rešitev in HR direktorica v S&T Slovenija d.d. Verjame, da si ogromno omejitev postavimo sami, tako organizacije kot celota kot posamezniki. Zato si je zadala za poslanstvo, da pomaga posameznikom in organizacijam te omejitve preseči. Več o njenem delu in o njenih razmišljanjih o managementu, vodenju zaposlenih in ... zdravi pameti najdete na povezavi.
Ni komentarjev:
Objavite komentar