Navada je železna srajca, pravijo. Pomislite, ste že kdaj skušali
odpraviti kakšno razvado, s katero se neradi pohvalite? Se morda odpovedati
kajenju, čokoladi … ? Ali pa, še huje, ste si kdaj zadali cilj začeti s kakšno
bolj zaželeno oz. zdravo navado, kar zna biti – roko na srce – pravi napor?
S podobno izkušnjo smo se soočili
ob začetku kampanje Pozor(!)ni za okolje, s katero smo pred leti vrle kranjske
mladeniče in mladenke želeli naučiti, da je razvrščanje odpadkov po koših za
ločeno zbiranje odpadkov mnogo bolj zabavno kot brezumno odmetavanje vseh
mogočih odpadkov v en samcat koš. Naloga, ki se je sprva bolj kot uspešnica
zdela kot misija nemogoče, je v štirih letih pokazala spodbudne rezultate in
nas opomnila, da še kako drži, da na mladih svet stoji.
Kampanja Pozor(!)ni za okolje
družbe Goodyear Dunlop Sava Tires, katere namen je spodbuditi mlade k bolj
zelenemu ravnanju z okoljem, je v štirih letih iz lokalne iniciative, ki je
kranjske dijake učila ločevati odpadke, prerasla v vseslovenski projekt, ki
dijake širom Slovenije vključuje v pestre aktivnosti povezane z okoljevarstvom.
Uspeh, kakršnega organizatorji še sami nismo pričakovali, pripisujemo
ustreznemu načrtovanju kampanje, odličnemu sodelovanju vseh partnerjev in pa,
morda najpomembnejšemu – iskrenemu namenu vseh vključenih organizacij. Tri
enostavne, vendar nepogrešljive sestavine.
Načrtovanje – kjer se rodijo ideje
Nasveti, navodila, smernice,
prepovedi … Vsakodnevno smo s strani vseh mogočih medijev bombardirani s
sporočili neštetih kampanj, ki jih javnosti pogosto sploh ne potrebujejo in
izzvenijo v prazno. Ali je kampanja sploh potrebna? Ali jo naša ciljna skupina
sploh potrebuje ali bi bila ta le sama sebi namen? V času snovanja kampanje
Pozor(!)ni za okolje se je v lokalnem okolju podjetja ravno uvajal koncept
ločenega zbiranja odpadkov, pri čemer pa smo se z dobro prakso ločevanja
odpadkov že lahko pohvalili v podjetju. Našli smo torej priložnost, da svoje
znanje delimo z lokalno skupnostjo in se tako slednji predstavimo kot kredibilen
partner, ki obenem še skrbi za okolje.
Ciljne skupine ne zasipamo z informacijami, temveč jo vključujemo:
odgovoren si tudi ti!
Srednješolce, ciljno skupino
kampanje Pozor(!)ni za okolje, »odlikujejo« že izoblikovana stališča in mnenja,
zaradi česar so pogosto strah in trepet ozaveščevalnih kampanj. Enostavneje:
pogosto jih le stežka prepričamo, da so tudi drugačna stališča vredna
upoštevanja. Sami smo ta izziv premostili z nadgrajevanjem osveščanja in
obveščanja ter dijake neposredno vključili v iskanje novih načinov varovanja
okolja. Kaj boš danes naredil za okolje? Kako boš prispeval k cilju
zmanjševanja porabe električne energije na tvoji šoli? Zapiši to v EKOnačrtu!
Kako dobri ste ti in tvoji sošolci v ločevanju odpadkov? Obisk EKOmisije je
blizu! Odgovornost tako ne ostane le na profesorjih in starših; dijaki so
vključeni v aktivnosti in morajo prevzeti svoj del odgovornosti varovanja
okolja. Tekmovanja so zgolj dodatna spodbuda: trud dijakov in njihova zavzetost
lahko šolo popeljeta do nagrade.
Vključevanje partnerjev in njihova angažiranost sta temelj delovanja
Več glav več ve. To se je
zagotovo pokazalo tudi v naši kampanji, ki temelji na partnerstvu štiriinštiridesetih institucij
s področij šolstva, lokalne uprave, ravnanja z odpadki in zdravstva, skupna
točka, ki povezuje vse, pa je skrb za okolje.
Enakovredna vključenost partnerjev ustvarja prostor za diskusijo, kjer
se porodijo mnoge ideje, kako kampanjo izboljšati, kaj storiti za še večjo
vključenost dijakov in podobno. Partnerji v kampanji sodelujejo prostovoljno in
skozi različne aktivnosti širijo svoje strokovno znanje med vse sodelujoče.
Redne delavnice, na katerih izmenjujemo izkušnje in mnenja, nas vseskozi
povezujejo in ustvarjajo močne vezi ter sinergijo, kar je le še dodatna
prednost tovrstnega načina vodenja kampanje.
Ne smem pozabiti še na
najpomembnejši drobec, ki nam povrne zaupanje v naš svet: iskren namen. Seveda
želimo z večino kampanj in nenazadnje tudi z večino naših dejanj pridobiti neko
korist, pa naj bo to iskrica občudovanja v očeh naših najmlajših ali pa ugled
podjetja v lokalni skupnosti – dokler bomo to počeli z mislijo na skupno dobro,
lahko dosežemo vse.
Kakšen pa je vaš pogled na odgovornost in aktiviranje mladih pri naravovarstvenih projektih?
***
Anja Komatar kot specialistka komunikacij v družbi Goodyear Dunlop Sava
Tires vodi kampanjo Pozor(!)ni za okolje. Kampanja je bila nagrajena s
priznanjema za komunikacijsko odličnost EMErald in Zlato pero ter uvrščena med
finaliste Evropske nagrade družbeno odgovornih podjetniških praks med velikimi
podjetji.
Ni komentarjev:
Objavite komentar