»Ne more!«, bodo rekli zagrizeni konservativci. »Seveda!«, bodo rekli
optimistični strategi. »Mogoče.«, bodo rekli skeptični analitiki. »Sčasoma bo
mogoče in bo nadvse koristno!«, bodo rekli vsi, ki vidijo Slovenjo kot
prepoznavni biser na svetu, ki mu nič ne konkurira.
Redko kdo ve, da je I FEEL
SLOVENIA (v nadaljevanju IFS) nekakšen nadomestek stavka 'Made in Slovenia' in
da ni neko nadaljevanje Lipovega lista ali zamenjava za Štiri rožice. Seveda bi
si vsi želeli, da bi bil uspešen kot Lipov list in da bi ne vseboval slabosti
Štirih rožic. Kakorkoli, v začetku so njegove odlike prepoznali na področju
turizma, kjer se je v nekaj letih odlično prijel v tujini, doma pa še orje
ledino. Pred kakšnim letom ali dvema so ga začeli odkrivati še v slovenskem športu
(I FEEL BASKETBALL, SP v nogometu). Dlje z njim doslej še nismo prišli, a se intenzivno
dela na tem.
Najpomembnejše je spoznanje, da
IFS predstavlja Slovenijo. Pomembno je tudi zavedanje njene vloge: je
identifikator Slovenije, vendar ne na način kot to počno institucionalni,
strogi, brezosebni (z izjemo Triglava) državni simboli. IFS je prenašalec
čustev, ki se porajajo ob kakršnihkoli pozitivnih stikih kogarkoli s Slovenijo
in njenimi vrlinami. Žal Slovenija v času osamosvojitve ni prepoznala
priložnosti, ki jih ponujata pristopa, uporabljana v Kanadi in Švici. Kot
nekakšen deus ex machina se je tako pojavil IFS, ki rešuje prepoznavnost in
sporočilnost Slovenije.
IFS je tržna znamka polna emocij
in sporočil. Nekatere to moti, še posebej finančno-ekonomske ali recimo
znanstvene sfere. Ti se predvsem bojijo poudarjene besede LOVE. Vsi ti in še
mnogi drugi pozabljajo, da znamka komunicira
s svojo simboliko in da se besede kaj hitro izgubijo v višjih in širših pomenih
(kdo danes sploh še pomisli kaj pomenita besedi 'Rolling Stones'). Je pa res,
da je popularizacija znamke trd oreh.
IFS je naletel na določen odpor Slovencev, ker
so ti v smislu nacionalne zavesti odklanjali uporabo angleškega jezika. S tega
stališča se z njimi popolnoma strinjam, vendar moram opozoriti na drugo
dejstvo, ki je za uspeh Slovenije močnejše: Slovenija je majhna, še vedno mlada
država, ki si svoje mesto in prepoznavnost v mednarodni sceni še vedno išče. S
pomočjo hitro prepoznavne in zapomljive simbolike nam bo hitreje uspelo. Poudarim
naj še, da simbolika ne obstaja samo v vizualijah, marveč tudi v znakih utelešenem
stavku. Tako se komunikacijska moč IFS še stopnjuje in vešči komunikatorji ter vsi, ki so ponosni na slovensko poreklo,
jo bodo znali izkoristiti.
Zelena je naša barva, romboid je
naš konstrukt, ljubezen (pa čeprav v angleščini) je znotraj imena naše lepe
dežele, v stavku se referiramo na občutke. Povejte mi še eno državo, ki je uspela
najti tako originalno formulo komuniciranja. Povejte mi en dober razlog, zakaj
IFS nima smisla. Ali lahko zanikate dejstvo, da se danes države morajo tržiti,
če želijo pridobiti investicijska sredstva, turiste, če si prizadevajo za
kulturno izmenjavo, če želijo izpostaviti sposobnost možganov, inovativnost,
šport in še kaj. Če ste mnenja, da vam IFS škoduje, potem ga ne uporabljajte.
Prepričan pa sem, da se ne smemo sramovati slovenskega porekla in če je temu
tako, potem bodimo ponosni, da imamo »nekoga« (to je IFS), ki lahko preraste
meje trženja in se preseli v simboliko identifikacije, kot je to uspelo
Švicarjem in Kanadčanom. Zato ga uporabljajmo vsepovsod, kjer so pozitivne
vibracije Slovenije.
Kaj pa vi menite o znamki ''I feel Slovenia''?
***
Andrej Pompe je strokovnjak za znamke in znamčenje, strateške tržne komunikacije in svetovanje v okviru BrandBusinessSchool. Skrbi za odličnost komunikacij domačih in svetovno znanih tržnih znamk. Na dosedanji profesionalni poti je deloval kot tržni raziskovalec, vodja sejemske dejavnosti, direktor projektov in marketinški direktor. Leta 1991 je soustanovil agencijo Formitas ter desetletje in pol kreativno direktoroval. Je predavatelj, moderator, mentor, snovalec študijskih programov in avtor številnih strokovnih prispevkov v marketinški literaturi. Že več kot desetletje predava inovativnost in marketing na fakulteti ter višji šoli GEA College. Podpisal se je pod dve knjigi Vodnik po marketinški galaksiji ter Ustvarjalnost in inovativnost. Trenutno je zanj najbolj aktualen projekt razširitve uporabe znamke I FEEL SLOVENIA na celotnem spektru delovanja Republike Slovenije. Sodeluje z Uradom za komuniciranje RS. Znamka je doslej uspešno implementirana na področju turizma.
Ni komentarjev:
Objavite komentar