torek, 6. november 2012

Breda Sivec: Logos, etos, patos – recept za vse čase



Kaj loči dobro interno revijo od manj posrečene? Bralec, ki je alfa in omega ustvarjanja interne revije, je neprizanesljiv sodnik. Želi pestrost vsebin, žanrov in kodov, veliko informacij, pa tudi lahkotnejše teme. Že že, ampak kako?

Vsakič, ko se rodi nova številka Mercatorjevega Časomera, vznemirjeno pričakujem odziv sodelavcev: jim bo všeč, bodo pohvalili kak prispevek, katere rubrike najraje prebirajo, je to res njihov časopis, ki ne le prinaša nujne informacije, ampak tudi povezuje, motivira in privabi nasmeh? Le če je tako, moj trud ni bil zaman.

Zagotoviti, da imajo zaposleni potrebne informacije, da so sporočila namenjena prav njim in napisana v ustreznem jeziku, je namreč moja glavna skrb, odkar sem pred štirimi leti prišla v Mercator.

Tehtnost, prepričljivost, empatičnost in privlačen videz
Tehtnost, prepričljivost, empatičnost in privlačen videz – to je nekaj temeljnih zahtev, ki se zastavljajo dobri interni reviji. In tisti, ki smo vsakič znova postavljeni pred ta izziv, se najbrž strinjamo, da niso kar tako.

Kdaj bodo bralci našo revijo ocenili kot tehten? Takrat, kadar ta prinaša veliko aktualnih, prepričljivo podanih informacij.

Kdaj bodo revijo ocenili kot prepričljivo? Kadar bo vsebina jasno predstavljena in podprta z dobrimi argumenti, pa tudi kadar bodo avtorji prispevkov prepoznani kot verodostojen vir informacij. Saj vemo – nekatere informacije lahko predstavi le vrhovni šef, za druge je pomembno, da za njimi stoji predstavnik stroke, npr. pravnik ali finančnik, da imajo potrebno težo.

Kaj pa empatičnost? Empatičnost pomeni, da naš izdelek ustreza danemu občinstvu in dani situaciji, kot bi se izrazili antični mojstri retorične veščine. Za nas je ključnega pomena ne le to, da dobro poznamo dogajanje v podjetju in imamo širok krog informatorjev, ampak tudi to, da vemo, na koga se naslavljamo: kdo je naš bralec, kaj ga zanima, skrbi, kaj ima rad, koliko strokovnega ali žargonskega izrazja prenese ipd.

Sama poskušam imeti pred očmi predvsem, a ne izključno, prodajalce, ki jih je pri nas največ. To med drugim pomeni tudi, da se izogibam sofisticiranemu izražanju in zapletenim skladenjskim vzorcem, rabi tujk (velja v vsakem primeru J) in pisati poljudno, razumljivo širokim množicam. Zame je uspeh, če revijo zvedavo prelista prodajalka ali poslovodja in v njem najde nekaj vsebin, ki jo pritegnejo. Predlagam vam, naj bo v vaši reviji polno ljudi, sodelavcev od vsepovsod. Navdušeni in počaščeni bodo, ko se bodo prepoznali na fotografiji ali našli v besedilu odebeljeno svoje ime!

Zunanja podoba pa je tako in tako odločilnega pomena za prvi vtis. Delovati mora urejeno in pregledno, sočasno pa razgibano in ravno prav barvito; a ob tem ne gre spregledati dejstva, da je prava mera tu kulturno pogojena: kar je na primer za nekatere do kraja zasičeno in na meji kiča, je drugim všeč. To smo v Mercatorju sami izkusili, ko smo primerjali npr. slovensko in srbsko izdajo.

Med vodstvom in zaposlenimi
Interna revija naj bo most med vodstvom in zaposlenimi. Če hočete ustvariti dobro interno revijo, morate biti na eni strani blizu vodstvu, na drugi pa zaposlenim.

Biti blizu zaposlenim pomeni, da veste, kako razmišljajo, kaj jih skrbi, česa se razveselijo. Obiščite jih čim večkrat! Pojdite na teren, pomešajte se mednje in jim pozorno prisluhnite. Pokažite jim, da so prav oni glavni junaki vseh vaših zgodb, ki jih vsakodnevno pletete. Dajte jim mesto v svoji reviji. Predstavite tiste, ki so se posebej izkazali, da bi jih tako nagradili, sočasno pa ob tem zgledu krepili organizacijsko kulturo podjetja, kar je ključna naloga internega komuniciranja.

Poskrbite za polifonijo mnenj: o aktualnih temah naj se izrekajo zaposleni z najrazličnejših področij dela.

Ne dovolite, da zunanje javnosti zasenčijo pomen zaposlenih in slednje postavijo v drugi plan. Poskrbite, da prav zaposleni prvi izvejo, kaj je novega, in postanejo del te (nove) zgodbe ter njeni glavni ambasadorji.

In seveda: bodite v tesni zvezi z vodstvom podjetja. Le tako boste lahko ustvarjali medij, ki bo aktualen, tehten, verodostojen, »to the point«.

Recept, ki velja za vse čase, so izumili že Stari Grki … Sporočila, ki jih svojim naslovnikom ponujamo v branje, mora odlikovati troje »sredstev za prepričevanje«. To so logos, etos in patos – tako bomo sočasno vplivali na razum in čustva ter si pridobili (ali ohranjali) verodostojnost.
******

Breda Sivec je odgovorna urednica Mercatorjeve interne revije Časomer, novinarka, doktorandka jezikoslovja na Oddelku za slovenistiko FF v Ljubljani, prej urednica in avtorica izobraževalnih gradiv, predvsem za pouk materinščine, raziskovalka jezika in njegovih pojavnih oblik, zaljubljenka v jezik in ples …

Ni komentarjev:

Objavite komentar