Poslanstvo internega komuniciranja v najbolj čistem idealu je zame pravzaprav eno samo – doseči, da vsak v podjetju osmisli svoje delo. Da ve, zakaj je pomembno, in da dojame, kako z njim prav on prispeva k skupnemu uspehu. Pri tem niti ni pomembno, ali se njegova (samo)realizacija dogaja na vodstvenih ravneh ali za tekočim trakom, ob sestavljanju delčka malega čipa. Vsakdo želi biti koristen, vključen in spoštovan. Blagor se podjetjem, katerih vodstvo se tega dejstva zaveda!
Kot
nekdo, ki je v malo več kot desetih letih delal v štirih, med seboj popolnoma
drugačnih podjetjih, trikrat menjal področje dela in v tem času imel možnost od
blizu spoznati sedem zelo različnih neposredno nadrejenih, se zlahka postavim v
čevlje približno 820.000 zaposlenih Slovencev, ki imajo z internim
komuniciranjem prav gotovo precej različne izkušnje.
Ob
tem pa, samo iz svojih čevljev, razmišljam, kaj pri notranji komunikaciji, ki
zame pravzaprav pomeni ustvarjanje nekega odnosa, sama najbolj cenim.
1. Ne samo informacije, potrebujem kontekst.
Zame
komunikacija ni samo dajanje navodil, kaj mora biti narejeno, kdaj in kako,
čeprav je pomembno tudi to. Želim poznati širšo sliko, hočem razumeti kontekst
svojega dela. Potrebujem informacijo, kakšen je cilj projekta (podjetja), in želim,
da mi dovolite, da tudi sama razmislim, kako lahko s svojim znanjem, izkušnjami
in načinom dela prispevam k njegovi realizaciji.
2. Igrajmo z odprtimi kartami.
Čist
odnos zahteva odkrito komunikacjo. Zato hočem vedeti, kaj se dogaja v podjetju,
ne glede na to, ali gre za dobre ali slabe novice, za čas konjukture ali
recesije. Če je naš odnos zrel, zgrajen na zaupanju, bom v dobrih časih s
podjetjem želela rasti, želela biti del skupnega uspeha, ampak prav tako zvesto
ga bom podprla tudi v času suhih krav. Seveda pa je za začetek vlaganja v
zvestobo takrat, ko podjetju začenja teči voda v grlo, že zdavnaj prepozno.
Na
drugi strani hočem vedeti tudi, kako ocenjujete moje delo, kdaj so moji
rezultati nad pričakovanji, in seveda, nič nimam proti, če me zanje tudi
pohvalite. Hkrati pa, verjeli ali ne, želim vedeti tudi, kaj pri svojem delu
lahko opravim bolje in kako. Konstruktivna kritika me bo spodbudila, kritika kar
tako, brez razloga in argumentov, bo ubila vso strast.
3. Ne podcenjujte moje intuicije.
Komunikacija
niso samo besede, če te niso podprte z energijo resnice, vam ne bom verjela, četudi
se bo vse dogajalo le na nezavedni ravni. Če vam ne bom verjela, vam ne bom
zaupala, brez zaupanja pa ni odnosa. Zato ne podcenjujte moje intuicije in tehnike
komuniciranja uporabljajte, ne zlorabljajte. Izogibajte se neresnic, dajanja
neizpolnljivih obljub, olepševanja situacij. Bodite pozorni, da komunikacije ne
povzročajo pretiranega strahu, ljudi spravljajo in puščajo v negotovosti, jim
(neupravičeno) dajejo občutek nesposobnosti ... To ni komunikacija, to je
manipulacija.
4. Prepričali me boste z dejanji.
Američani
bi temu rekli »walk the talk«. Za komunikacijo naj stojijo dejanja. Če boste v
internemu glasilu komunicirali, da vodstvo verjame v svoje zaposlene, hkrati pa
direktor nikoli ne bo pozdravil ljudi, ki so po formalni hierarhiji dve stopnji
nižje od njega, je jasno, katero sporočilo je močnejše. Ali če boste na internih
sestankih poudarjali, da ne želite, da ljudje delajo nadure, hkrati pa jim
boste naložili toliko projektov, da bodo ves čas na robu izgorelosti, bom popolnoma
jasno razumela dejstvo – svojih ljudi ne cenite. Dejanja so močnejša od vseh besed.
5. Poslušajte z odprtimi ušesi, predvsem pa z odprtim
duhom.
Brez
dvosmerne komunikacije vsak odnos prej ali slej umre. Zato tudi v podjetju
želim imeti možnost izraziti svoje mnenje, in to tako, da me takrat nekdo posluša
in sliši. Ne glede na to, ali gre za strokovno diskusijo, na podlagi katere
potem lahko sprejmem najboljšo možno odločitev, ali za pogovor, ko moram
izraziti svoja (nakopičena) čustva. Tudi čustva so del nas, in če bi jih puščali
doma, bi za domačimi vrati ostala tudi strast, veselje do dela, želja po
raziskovanju ... Brez tega pa sama v delu ne vidim nobenega smisla.
Se s Henigmanovo strinjate? Kako pa vi gledate na
interno komuniciranje?
******
Urška
Henigman je urednica nekaj
korporativnih revij, pred tem pa je svoje izkušnje nabirala tudi na področju
prodaje, tržnega komuniciranja in bila dobra tri leta vodja internega
komuniciranja. Ta je iz strokovnega vidika še vedno njena največja ljubezen,
saj združuje dve esenci, s katerimi najrajši soustvarja: ljudi in besede.
Ni komentarjev:
Objavite komentar