sreda, 29. oktober 2014

Od desetih danes najbolj iskanih poklicev skoraj niti eden ni obstajal pred desetimi leti

NTC learning system: Ranko Rajović at TEDxNovaGorica 

Ena izmed glavnih težav v izobraževanju, večine evropskih držav, je zmanjšana raven funkcionalnih znanj. Najnovejši PISA test (iz leta 2012) je pokazal, da je vse večja razlika med evropskimi državami in državami vzhodne Azije. Pri tem moramo upoštevati, da PISA test kaže, znanje otrok po končani osnovni šoli, in da otroci, ki so testirani predstavljajo povprečno izobrazbo za njihovo narod. 
Če vemo, da bodo ti otroci ekonomsko produktivni čez 20 let, je jasno, da moramo najti rešitev in pomagati učencem, da se bodo lažje, boljše in učinkoviteje učili. Čas teče zelo hitro. Nekoč je prišlo do ''stoletnih'' odkritij enkrat na nekaj desetletij, danes pa imamo velika odkritja vsako leto ali vsak mesec. S tega vidika je jasno, da so spremembe dogajajo zelo hitro in moramo hitro ukrepati, če vidimo, da obstaja težava. Drugo pomembno dejstvo, ki kaže na to, da se moramo odzvati, je to, da od desetih danes najbolj iskanih poklicev (po seznamu Forbes), skoraj niti eden ni obstajal pred desetimi leti. To pomeni, da moramo že zdaj pripravljati otroke za delovna mesta, ki še ne obstajajo. Jasno je, da moramo spremeniti način poučevanja in da poudarek pri učenju postane povezovanje naučenega, ne pa reproduktivno znanje. Več o tem, bo povedano na predavanju o NTC sistemu učenja. 

***
Dr. Ranko Rajović je avtor programa NTC (Nikola Tesla Centra). Izvajajo ga vrtci in šole v Italiji, na Norveškem,  Romuniji, Srbiji, Makedoniji, na Slovaškem, Hrvaškem in tudi pri nas. Kot nevroendokrinolog vnaša najnovejša medicinska odkritja o možganih v pedagogiko. Kot član upravnega odbora Mense, svetovnega združenja ljudi z nadpovprečno inteligenco, pa ima dr. Rajović odličen vpogled v programe za nadarjene. Dr. Rajović bo poskušal odgovoriti na vprašanja, kaj moramo storiti, da pripravimo otroke za XXI. stoletje ter ali se zavedamo, da naše “napake” pri vzgoji lahko poškodujejo otroke in zakaj je reproduktivno učenje (lahko) napačno...

Ni komentarjev:

Objavite komentar