torek, 28. oktober 2014

Ko država ne komunicira z državljani, komunicirajo državljani z državo

Slovenija in sosednje države v regiji so bile v preteklem obdobju zaznavne tudi po nepričakovanih vremenskih odklonih, ki so za sabo puščali katastrofalne posledice. Primeri dobre in slabe prakse komuniciranja, ki so spremljali naravne nesreče v preteklem in letošnjem letu, so rdeča nit okrogle mize. Izziv razprave je najti odgovor na vprašanje, kaj se zgodi, ko država ne komunicira z državljani, kaj to prinaša voditeljem. Še posebej takrat, ko nastanejo izredne razmere (elementarne in naravne nesreče). So državljani pripravljeni čakati na državne voditelje, da jim pojasnijo kako se naj obnašajo, ko jim voda teče v grlo? Kaj prinaša samoorganiziranost državljanov ob katastrofi? Ali je to morda model, ki lahko odgovori na dilemo, kaj se zgodi, ko državljani stopijo skupaj? Ali se mora država tega bati, ali podpirati? Kako komunicirati, ko ni električnih in telefonskih povezav? Oranžni alarm – rdeči alarm, operativni štabi, komuniciranje z enega mesta, vse to so znana dejstva. Ali jih še poznamo? Ali je prisotnost politikov – države na terenu ob nesreči njihova propaganda, promocija, ali odkrita volja za komuniciranje z državljani, s ciljem pomoči. 

***
Udeleženci okrogle mize:

Simon Korez je tiskovni predstavnik Slovenske vojske že od leta 2002. Deset let je bil načelnik službe za odnose z javnostjo, od lani pa je vodja kabineta načelnika Generalštaba Slovenske vojske. V sestavi kabineta je tudi oddelek za odnose z javnostjo. Je diplomant podiplomskega študija Fakultete za socialno delo v Ljubljani in Londonske šole za odnose z javnostjo. 


Krunoslav Vidić je po dvanajstih letih dela v novinarstvu, nazadnje je bil dopisnik Hrvaške radiotelevizije iz Srbije, zamenjal stran in vstopil v odnose z javnostmi. Od sredine 2008 je svetovalec za odnose z javnostmi, z izkušnjami pa je postal strokovnjak za strateško komuniciranje. S formalnim izobraževanjem v družbenih in naravoslovnih vedah ter z izkušnjami iz elektronskih medijev je med drugim bil strokovni sodelavec, svetovalec in menedžer v kampanjah na lokalnih, parlamentarnih, predsedniških in znotrajstrankarskih volitvah na Hrvaškem in v regiji. Krunoslav je lastnik družbe Stratego PR savjetovanje d.o.o., trenutno pa dela kot govorec Ministrstva za delo in pokojninski sistem Republike Hrvaške. Krunoslav Vidić je predsednik SEECOM-a, član Akademije za politični razvoj ter EAPC-a in član združenja „Vjetrenjača“. Je soavtor e-knjige „Politička komunikacija na internetu“.


Dragan Močević  je podjetnik in ustanovitelj prve bosansko-hercegovske agencije za odnose z javnostmi s pisarnami v Banjaluki in Sarajevu. Pred desetimi leti je začel projekt PROACTIVE, regionalne edukativne konference o odnosih z javnostmi, kasneje pa tudi druge edukativne projekte - PR Akademija, Sarajevo PR Open, PR Club in državno študentsko tekmovanje PR Challenge. V zadnjih dvanajstih letih je vodil številne projekte s področja odnosov z javnostmi, treningov in usposabljanja s področja javnega nastopanja, odnosov z mediji, strateškega komuniciranja in online komuniciranja za domače in tuje naročnike. Trenutno je svetovalec v agenciji Prime Communications. Avtor je projekta "Družinska podjetja - steber razvoja gospodarstva", ki ga izvaja Center za edukacijo, Pro educa.





Miloš Djajić je magister umetnosti in profesor na glasbenem oddelku Akademije umetnosti v Novem Sadu, predsednik upravnega odbora Centra modernih veština in nekdanji predsednik Društva Srbije za odnose z javnostmi. Z odnosi z javnostmi in družbenim aktivizmom se ukvarja več kot 15 let. Aktivist, prostovoljec, čelist, pristaš doživljenjskega izobraževanja, bloger i zaljubljenec v družbene medije.

Ni komentarjev:

Objavite komentar