sreda, 6. november 2013

Božidar Novak: Odnosi z javnostmi so poezija. Kapitala in dela.


Kaj je bilo najtežje od 1986?

Ne vojna za Slovenijo, ko smo novinarje New York Timesa, BBC-ja in ostale vozili po vojnih jarkih med Šentiljem in Radgono. Tudi ne, ko smo prevzemali Union za Laško in zaradi nacionalnega interesa skregali državo. Ni bilo hudega, ko smo vodili volilne kampanje doma in v tujini. Ko smo zmagali, je bil zaslužen kandidat. Ko smo zgubili, smo bili krivi mi, svetovalci. Ni bilo težko, ko smo v Bruslju izvajali lobistične storitve za Hrvaško elektro gospodarstvo. In razlagali, da je Hrvaška atomska država, ker ima polovico nuklearke v Krškem. Ali, ko smo izobraževali piarovce kosovske in bosanske vlade. Ko smo pripravljali načrt kriznega komuniciranja za Croatio Airlines. Ali Pošto Slovenije. Ali Luko Koper. Ali Zakon o sanaciji TAM. Ali Nafte Lendava.  Prav tako ne, ko so nam vsake toliko priprli koga od naročnikov. Ali sedaj bivših naročnikov. Ni bilo težko, ko smo pripravljali knjigi Krizno komuniciranje in Lobiranje je vroče. Skorajda iz zraka. Iz nič. No, imeli pa smo odlične ameriške učitelje in balkansko prakso.

 
Najtežje je mami razložiti kaj počnemo.

Najtežje je bilo nekaj povsem drugega. Doma mami razložiti kaj počnemo svetovalci za odnose z javnostmi. Še vedno imamo težavo razložiti kaj počnemo. Nekoč, v osemdesetih nikakor nismo mogli razložiti mami, kaj počnemo svetovalci za odnose z javnostmi. Danes tega ne znamo razložiti hčerki. Vmes je minilo sedemindvajset let. 27.

 
Moder piarovec je tisti, ki zna v enem stavku povedati mami kaj počne. Ne to, da skrbimo za ugled. Podjetja, posameznika. Organizacije. Ker je po dr. Formbrunu 1% padca ugleda enak 3% padcu vrednosti podjetja. In da imamo na razpolago več kot  tri sto komunikacijskih orodij. Od novinarske konference, do govoric, tviterja… Tako zna vsak razložiti. Najljubša razlaga, ki sem jo slišal se glasi: Ko imajo bogati težavo s publiciteto, pokličejo mene, ki jim izziv poceni rešim. Res duhovita razlaga. Vsaj bila je v konjukturi.

 
Sam imam najraje zgodbo, da so odnosi z javnostmi poezija. Kapitala in dela. Filozof Kant je zapisal, da sicer nekje obstaja temeljna realnost. A ne doživljamo je neposredno. In kaj je lepšega, kot biti pesnik in graditi percepcijo? V službi kapitala in dela.  Da so odnosi z javnostmi poezija, sem zapisal v Marketing magazinu in knjigi Prestolnica. Celo filozofi so se v to vpičili. Le čevlje sodi naj kopitar. Vezjak pa jih naj zaveže. 

Kako pa vi mami razložite, kaj počnete?
 
****
 
S PRjem se ukvarja od leta 1986, ko je ustanovil SPEM. Je pisatelj in podjetnik. Avtor petih knjig. Prevaja poezijo, kajta in smuča. Je predavatelj na Londonski šoli za odnose z javnostmi in diplomant Harvard Business School. Objavlja v Večeru, Delu, Financah in Marketing magazinu. V gimnaziji je prejel Prešernovo nagrado za poezijo. Bil je prvi predsednik Zbornice (agencij) za odnose z javnostmi.
www.bozidarnovak.si

1 komentar: