Kaj je bilo najtežje od 1986?
Ne vojna za
Slovenijo, ko smo novinarje New York Timesa, BBC-ja in ostale vozili po vojnih
jarkih med Šentiljem in Radgono. Tudi ne, ko smo prevzemali Union za Laško in
zaradi nacionalnega interesa skregali državo. Ni bilo hudega, ko smo vodili
volilne kampanje doma in v tujini. Ko smo zmagali, je bil zaslužen kandidat. Ko
smo zgubili, smo bili krivi mi, svetovalci. Ni bilo težko, ko smo v Bruslju
izvajali lobistične storitve za Hrvaško elektro gospodarstvo. In razlagali, da
je Hrvaška atomska država, ker ima polovico nuklearke v Krškem. Ali, ko smo
izobraževali piarovce kosovske in bosanske vlade. Ko smo pripravljali načrt
kriznega komuniciranja za Croatio Airlines. Ali Pošto Slovenije. Ali Luko
Koper. Ali Zakon o sanaciji TAM. Ali Nafte Lendava. Prav tako ne, ko so nam vsake toliko priprli
koga od naročnikov. Ali sedaj bivših naročnikov. Ni bilo težko, ko smo
pripravljali knjigi Krizno komuniciranje in Lobiranje je vroče. Skorajda iz
zraka. Iz nič. No, imeli pa smo odlične ameriške učitelje in balkansko prakso.
Najtežje je mami razložiti kaj
počnemo.
Najtežje je
bilo nekaj povsem drugega. Doma mami razložiti kaj počnemo svetovalci za odnose
z javnostmi. Še vedno imamo težavo razložiti kaj počnemo. Nekoč, v osemdesetih
nikakor nismo mogli razložiti mami, kaj počnemo svetovalci za odnose z
javnostmi. Danes tega ne znamo razložiti hčerki. Vmes je minilo sedemindvajset
let. 27.
Moder
piarovec je tisti, ki zna v enem stavku povedati mami kaj počne. Ne to, da
skrbimo za ugled. Podjetja, posameznika. Organizacije. Ker je po dr. Formbrunu
1% padca ugleda enak 3% padcu vrednosti podjetja. In da imamo na razpolago več
kot tri sto komunikacijskih orodij. Od
novinarske konference, do govoric, tviterja… Tako zna vsak razložiti. Najljubša
razlaga, ki sem jo slišal se glasi: Ko imajo bogati težavo s publiciteto,
pokličejo mene, ki jim izziv poceni rešim. Res duhovita razlaga. Vsaj bila
je v konjukturi.
Sam imam
najraje zgodbo, da so odnosi z javnostmi poezija. Kapitala in dela. Filozof
Kant je zapisal, da sicer nekje obstaja temeljna realnost. A ne doživljamo je
neposredno. In kaj je lepšega, kot biti pesnik in graditi percepcijo? V službi
kapitala in dela. Da so odnosi z
javnostmi poezija, sem zapisal v Marketing magazinu in knjigi Prestolnica. Celo
filozofi so se v to vpičili. Le čevlje sodi naj kopitar. Vezjak pa jih naj
zaveže.
Kako pa vi mami razložite, kaj počnete?
****
S PRjem se ukvarja od leta
1986, ko je ustanovil SPEM. Je pisatelj in podjetnik. Avtor petih knjig.
Prevaja poezijo, kajta in smuča. Je predavatelj na Londonski šoli za odnose z
javnostmi in diplomant Harvard Business School. Objavlja v Večeru, Delu,
Financah in Marketing magazinu. V gimnaziji je prejel Prešernovo nagrado za
poezijo. Bil je prvi predsednik Zbornice (agencij) za odnose z javnostmi.
www.bozidarnovak.si
Zanimiv tekst. Bere kdo ta blog?
OdgovoriIzbriši